گالری مانتو میرداماد

شعبه میرداماد

تلفن : 02126406465

شعبه نوبنیاد

تلفن : 02191091707

آموزش

راهنمای تنگ کردن و گشاد کردن مانتو

تنگ کردن و گشاد کردن لباس

آشنایی با روش‌های تنگ کردن و گشاد کردن مانتو به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید، لباسی را که در اثر لاغری و کاهش وزن برای شما گشاد شده است را تنگ کنید. برعکس این اتفاق هم می‌تواند بیافتد شاید شما چند ماه اخیر وزن اضافه کرده‌اید و مانتو مورد علاقه شما در حال حاضر برایتان تنگ است؛ بنابراین آشنایی با روش‌های گشاد کردن مانتو در این مورد می‌تواند به شما کمک کند.

برای خیلی از افراد شاید این سوال پیش بیاید که آیا امکان دارد بتوانیم مانتوی گشاد را تنگ و یا مانتوی تنگ را گشاد کنیم؟ باید در پاسخ بگوییم بله. در این مقاله ما شما را با چند ترفند ساده آشنا می‌کنیم که بتوانید مانتوی تنگ خود را گشاد و یا مانتوی گشاد خود را تنگ کنید. پس با ما همراه باشید:

روش های تنگ و گشاد کردن مانتو

 

روش های تنگ کردن مانتو

روش‌های مختلفی برای تنگ کردن مانتو بدون ابزار خیاطی و با استفاده از این ابزار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

 

 استفاده از کمربند

اگر مانتو شما دارای کمربند است می‌توانید با توجه به ویژگی های بدنی خود آن را تنظیم کنید، به طوریکه مانتو در بدن شما تنگ تر به نظر بیاید. در این روش نیازی به استفاده از دوخت و سایر روش‌ها نمی باشد.

استفاده از کش های مانتو

برخی از انواع مانتو دارای کش هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها مانتو خود را به اندازه دلخواه تنظیم کنید. در این روش نیز نیازی به برش و دوخت های مختلف برای تنگ کردن مانتو نمی‌باشد و فقط کافی است کش مانتو را مطابق سایز خود تنظیم کنید.

استفاده از پارچه های تزئینی

اگر می‌خواهید مانتو خود را به طور موقتی تنگ کنید می‌توانید از پارچه های تزئینی مانند روبان‌های زیبا استفاده کنید. شما می‌توانید این کار را با قرار دادن یک روبان یا پارچه تزئینی در نقاط مختلف مانتو که قصد تنگ کردن آن را دارید انجام دهید. و مانتو را طوری تنظیم کنید که تنگ تر به نظر بیاید.

تنگ کردن مانتو با دکمه

از آنجایی‌که اکثر مانتوهای زنانه دارای دکمه هستند، یکی از روش‌های آسان و راحت برای تنگ کردن مانتو زنانه جابجا کردن دکمه ها می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ مانتو خود را به اندازه یک الی دو سایز تنگ‌تر کنید. اما درصورتی که این‍کار به فرم و یقه و جلوه مانتو شما آسیب می‌زند توصیه می‌شود از این‌کار اجتناب کنید.

تنگ کردن مانتو از پهلو

برای استفاده از این روش در مرحله اول باید مطمئن شوید که آیا لباس از لحاظ عرضی برای شما گشاد است یا خیر. این روش زمانی بهترین نتیجه را خواهد داد که مطمئن شوید دوریقه و طول سرشانه مانتو برای شما مناسب است و فقط دور کمر آن برای شما گشاد است.

برای تنگ کردن مانتو با این روش بهتر است مقداری از مانتو را که برای شما گشاد است علامتگذاری کنید. این کار را هم با پوشیدن لبای و هم با استفاده از یکی از مانتو های خود که اندازه شماست می‌توانید انجام دهید. به این ترتیب که مانتویی که سایز آن برای شما مناسب است را روی مانتو گشاد می‌اندازید و پس از اندازه گیری یقه و سرشانه پهلوها را علامت‌گذاری می‌کنید. سپس مانتو را از جایی که علامت‌گذاری کرده اید بدوزید. اگر آستین شما گشاد است می‌توانید زیر آستین را علامت بزنید و آن را بدوزید.

تنگ کردن مانتو از یقه

برای این کار لازم است ابتدا حلقه آستین را از لباس جدا کنید و سپس به صورت دقیق و به موازات سرشانه آن مقدار از یقه لباس را که برای شما گشاد است را علامت بزنید و  پس از این‌کار، آن را برش بزنید.

برای انجام این روش همچنین لازم است مقداری از یقه لباس را که تنگ کرده اید به حلقه آستین اضافه کنید. البته در صورتی که حلقه آستین برای شما اندازه باشد نیازی به این کار نیست.

تنگ کردن مانتو از کمر

اگر مانتو شما از قسمت سرشانه و یقه مشکلی نداشته باشد و فقط کمر آن برای شما گشاد باشد، می‌تواید در قسمت پشت و جلوی مانتو ساسون هایی ایجاد کنید و کار تنگ کردن مانتو را انجام دهید. البته انجام این کار نیاز به آشنایی با اصول اولیه خیاطی دارد تا کار شما تمیز و مطابق با اندازه شما در بیاید.

روش های تنگ و گشاد کردن مانتو

 

روش های گشاد کردن مانتو

آشنایی با روش‌های گشاد کردن مانتو باعث می‌شود بتوانید بار دیگر از مانتوهای خود که به علت های مختلف برای شما تنگ شده اند استفاده کنید. در ادامه با معرفی برخی از این روش‌ها با ما همراه باشید:

روش های تنگ و گشاد کردن مانتو

 

دکمه و زیپ داخلی

برخی از مانتوها دارای دکمه و زیپ های داخلی برای گشاد کردن مانتو هستند که می‌توانید از آن برای تغییر سایز لباس خود استفاده کنید و آن را مطابق اندازه خود تنظیم کنید.

استفاده از کش و کمربند

برخی از مانتوها در دوخت خود دارای کش و کمربند های داخلی هستند که با باز کردن آن‌ها می‌توانید، مانتو خود را گشاد کنید. در غیر اینصورت می‌توانید کش پهنی در قسمت های خاصی از مانتو مانند پشت آن یا کناره ها بدوزید. این کن کار باعث می‌شود مانتو شما به راحتی قابلیت کشسانی پیدا کند و با بدن شما تنظیم شود.

شل کردن درزهای مانتو

یکی از روش‌های دیگری که می‌توانید برای گشاد کردن مانتو به کار ببرید، گشاد کردن مانتو است. برای این کار لازم است درزهای جانبی مانتو را باز کنید و با فاصله بیشتری از لبه پارچه دوباره روی آن بدوزید. این‌کار موجب می‌شود تا شما بتوانید فضای بیشتری درون مانتو ایجاد کنید، در نتیجه احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

اضافه کردن پارچه به درزهای مانتو

اگر نیاز دارید که مانتو خود را بیشتر گشاد کنید، می‌توانید برای این‌کار درز پشتی یا جلویی مانتو را باز کنید و یک برش از پارچه همرنگ و یا مناسب با آن به مانتو اضافه کنید. استفاده از این روش بخصوص برای مانتو‌هایی که فضای کافی برای اضافه کردن درزهای جانبی ندارند بسیار مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های خلاقانه علاوه بر گشاد کردن مانتو، ظاهر زیبا و متفاوت دیگری به مانتو خود ببخشید.

پوشیدن لباس نازکتر

در برخی از مواقع با پوشیدن لباس نازکتر در زیر مانتو می‌توانید تنگی آن را کاهش دهید. از آنجاییکه لباس‌های نازکتر فضای کمتری را اشغال می‌کنند موجب می‌شوند شما احساس راحتی بیشتری در زیر مانتو داشته باشید.

جابجا کردن دکمه ها

از دیگر روش‌های راحت برای گشاد کردن مانتو و پالتوهای دکمه دار جابجایی محل دکمه ها می‌باشد. برای این‌کار لازم است دکمه های مانتو را در صورتی که امکان جابجایی آن به محل نزدیکتر با لبه مانتو وجود دارد، جابجا کنید. با این‌کار مانتو شما حدود 1 الی 2 سایز بزرگتر می‌شود. لازم است دقت کنید جابجایی دکمه ها آسیبی به جلوه ظاهری مانتو وارد نکند.

روش های تنگ کردن و گشاد کردن مانتو

 

مراقبت های لازم پس از تنگ کردن و گشاد کردن مانتو

مراقبت هایی وجود دارد که لازم است پس از تنگ کردن و گشاد کردن مانتو آن‌ها را انجام دهیم تا طول عمر مانتو را افزایش دهیم و به حفظ کیفیت آن کمک کنیم در ادامه برخی از این راه حل ها را مورد بررسی قرار داده ایم:

  1. شستشوی مانتو باید مطابق با دستورالعمل‌های ذکر شده در برچسب مانتوصورت بگیرد و اگر پارچه‌ای به مانتو اضافه کرده اید که نیاز به شستشوی خاصی دارد حتما لازم است آن را در نظر بگیرید.
  2. اتوی بادقت مانتو بخصوص زمانی که درزهای آن برای تنگ و گشاد کردن مانتو باز شده و یا پارچه جدیدی به آن اضافه شده است از نکات مهمی است که هنگام تغییر سایز لباس باید به آن توجه کنید.
  3. بهتر است مانتو را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. آویزان کردن طولانی مدت مانتو باعث می‌شود مانتو خیلی زود فرم خود را از دست بدهد.

روش های تنگ کردن و گشاد کردن مانتو

گالری مانتو میر داماد

گالری مانتو میرداماد با داشتن چندین سال سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه انواع مانتو‌های گوناگون، از جمله معتبرترین و شناخته شده ترین مجموعه ها در زمینه تولید پوشاک زنانه است.

گالری بزرگ مانتو میرداماد عرضه کننده انواع پوشاک زنانه از جمله انواع مانتوهای اسپرت، مجلسی، فصلی و اداری می‌باشد. در این فروشگاه همچنین می‌توانید انواع شومیزهای روز، پوشاک استایل و ترند زنانه، مانتوهای کتی و مزونی را با بهترین کیفیت، طرح و رنگ‌های متنوع بیابید.

این مجموعه حرفه‌ای در تلاش است بهترین محصولات را با توجه به سلیقه مشتری در متنوع‌ترین طرح ها و رنگ ها با کیفیت‌های عالی برای مشتریان خود فراهم کند. برای آشنایی بیشتر با به روزترین مدل‌های مانتو و شومیز از شما دعوت می‌کنیم از پیج این فروشگاه در اینستاگرام  و وب سایت آن بازدید کنید.

کلام آخر

انجام کارهایی مانند تنگ کردن و گشاد کردن مانتو، از جمله کارهای چالش برانگیزی است که نیاز به دقت، تجربه و مهارت کافی دارد. در این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی روش‌های مختلف برای تنگ کردن و گشاد کردن مانتو، به روش های راحتی نیز اشاره کنیم که بدون نیاز به دوخت انجام می‌پذیرد. استفاده از این روش‌ها برای کسانی که به اندازه کافی در خیاطی مهارت ندارند می‌تواند مفید باشد. برخی از روش‌های دیگر نیز احتیاج به مهارت های اولیه در دوخت و برش دارد که می‌توانید با استفاده از این روش‌ها مانتو خود را به اندازه دلخواه تغییر دهید. همچنین لازم است به خاطر داشته باشید که انتخاب پارچه و لوازم جانبی مناسب برای مانتو می‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر زیادی داشته باشد.

 

 

 

مانتو مزونی (63)

مانتو مجلسی (69)

مانتو شلوار اداری (89)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (35)

مانتو تابستانه (383)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (370)

مانتو اسپورت فصلی (1006)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانه (489)

مانتو اسپرت پاییزه (388)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو شلوار اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من