وبلاگ

استایل الگانت چیست؟

 

کمد هیچ بانویی تا وقتی که یک مانتو الگانت درجه یک نداشته باشد کامل نیست! مانتویی که می توان آن را در محل کار، مراسم رسمی، جشن ها و اعیاد، رفتن به باشگاه یا حتی یک قرار ملاقات عاشقانه هم پوشید. به چنین سبک لباس پوشیدنی استایل الگانت گفته می شود. با یک مانتو الگانت می توانید نگاه ها را بدزدید. البته این بدان معنا که ظاهر نامناسب و جلفی دارید نیست. بلکه آنقدر شیک و باکلاس به نظر می رسید که نمی توانند از شما چشم بردارند.

استایل الگانت مخصوص خانم های خاصی است. این نوع استایل یک شعار مخصوص دارد ” اگر قرار است چیز جدیدی بخری بهترین، با کیفیت ترین و مرغوب ترین را انتخاب کن”. در استایل الگانت هر چیزی از جنس پارچه مانتویی گرفته تا رنگ مانتو، کیف و کفش و حتی اکسسوری با دقت و وسواس خاصی انتخاب می شوند.

بعضی افراد گمان می کنند که استایل الگانت یک نوع استایل پر زرق و برق و تجملاتی است و در این نوع استایل گران ترین مانتوهای مجلسی با طلا و جواهرات گران قیمت پوشیده می شود. این تصور اشتباهی نسبت به استایل الگانت است زیرا استایل الگانت افراد را به پوشیدن گران ترین مانتوها و لباس ها دعوت نمی کند. بلکه از آنها می خواهد بهترین و با کیفیت ترین را برای خود انتخاب کنند که گاهی نیز با کیفیت ترین می تواند گران هم باشد.

برای اینکه بهتر با استایل الگانت آشنا شوید بیایید به معنی سبک الگانت و تاریخچه پیدایش آن نگاهی بیندازیم.

 

استایل الگانت چیست؟ | گالری مانتو میرداماد

مانتو الگانت خوش رنگ مینیاتور

 الگانت به چه معناست؟

واژه ” Elegant” یک واژه فرانسوی است که ریشه آن ” eligere” به معنای ” برگزیدن، انتخاب برترین یا برگزیده ای از یک جامعه که از قابلیت ها و توانایی ها نسبت به سایر اعضای جامعه برتری داشته باشد. در حوزه مد و پوشاک نیز به مانتو یا پوشاکی که از هر نظر نسبت به سایر مانتوها بهتر و با کیفیت تر باشد و با دقت و وسواس زیاد انتخاب شده باشد نیز الگانت گفته می شود.

 

 

استایل الگانت چیست؟

حتما تاکنون شنیده اید که می گویند ” فلانی چقد خوش سلیقه است!”  راز خوش سلیقگی آنها در این است که بهترین لباس ها را برای خود انتخاب می کنند. آنها خود را تنها لایق بهترین ها می دانند. اگر به استایل آنها دقت کنید هر کدام از اجزا این استایل چند ویژگی مشترک دارند. آنها شیک، ظریف، ساده، زیبا و از بهترین و با کیفیت ترین جنس هستند. در این نوع استایل خبری از رنگ های تند و جیغ نیست. دربا نگاه کردن به سبک لباس پوشیدن افرادی که استایل الگانت دارند اولین چیزی که توجهات را به خود جلب می کند شیک و ظریف بودن است.

اینطور به نظر می رسد که این افراد تجمل گرا هستند اما واقعیت این است که در استایل الگانت ” کیفیت” حرف اول را میزند. فرقی ندارد که مانتو ساده و راحتی باشد یا مانتو مجلسی، مانتو اسپرت باشد یا انواع مانتو فصل. در استایل الگانت تمام آنها را می توان جای داد. به شرطی که هم شیک و ظریف باشند و هم از بهترین و با کیفیت ترین مدل مانتویی باشد که می توانستید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد خرید مانتو اسپرت را دارید باید از بین تمام مدل مانتوهای اسپرت بهترین، شیک ترین، مینیمال ترین، ظریف ترین و جذاب ترین مدل مانتوی اسپرتی باشد که می توان انتخاب کرد را انتخاب کنید. زیرا فقط بهترین ها برازنده شماست. در این استایل نیز فقط برترین ها انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید  چگونه لکه لوازم ارایش را از روی مانتو پاک کنیم

 

تاریخچه استایل الگانت

در طول تاریخ، سبک لباس پوشیدن های مختلفی به وجود آمده اند. بعضی از این سبک ها بومی هستند اما بعضی دیگر در سراسر جهان معروف می باشند. از این نظر می توان گفت تاریخ مد و استایل قدمت طولانی دارد. سبک لباس پوشیدن هر فردی چیزهای زیادی در مورد آن شخص می گوید. از علایق شخصی گرفته تا اخلاق و رفتار و حتی حس امنیت یا میزان حرفه ای بودن در کار.

الگانت با هدف پر کردن شکافی که که سبک پین آپ در دنیای مد و فشن بر جای گذاشته بود به وجود آمد. پین آپ ها یا دختران پوستری عامه پسند، همه گیر و جذاب بودند. به همین دلیل برای مدلینگ لباس انتخاب می شدند و تبلیغات پوستری انها که از دهه 1944 آغاز شد بسیار پرطرفدار بود. به طوری عکس انها همه جا بر کمد و در و دیوارها وجود داشت.

چیزی که در سبک پین آپ خیلی چشمگیر بود کیفیت بالای لباس ها، شیکی و ظرافت فوق العاده بالایی بود که در تمام تصاویر پین آپ ها وجود داشت. این شیکی و ظرافت باعث شد تا با الهام از پین آپ سبک جدیدی به نام ” الگانت” شکل بگیرد.  این استایل از زمان ظهورش در دهه 1950 به سرعت محبوب شد. به طوری که در دهه 1970 طرفداران زیادی را به خود جلب کرد. در استایل الگانت تمیزی، شیکی و با کیفیت بودن لباس ها اهمیت زیادی دارد. البته تا حد امکان از شما می خواهد آیتم های ساده با رنگ خنثی را در استایل خود جای دهید. به طور کلی می توان گفت استایل الگانت پلی بین استایل پین آپ و استایل کژوال است.

 

استایل الگانت

مانتو آستین رگلان گلدوزی شده شیک و ظریف

چطور می توانم یک استایل الگانت داشته باشم؟

شاید فکر کنید داشتن یک استایل الگانت کار سختی است. اما داشتن استایل الگانت اصلا کار سختی نیست. مثل تمام استایل های دیگر الگانت نیز چند ویژگی مخصوص به خودش را دارد. با در نظر داشتن این ویژگی ها به راحتی می توانید این استایل را به استایل شخصی خود تبدیل کنید. کافیست هنگام خرید مانتو، کیف و کفش و سایر اکسسوری ها این ویژگی ها را به خاطر داشته باشید و آنها را اولویت قرار دهید. برای شروع بیایید ویژگی های استایل الگانت را با هم بررسی کنیم.

رنگ های الگانت

دنیای رنگ ها بسیار متنوع است و در طبیعت رنگ های زیادی را می توان مشاهده کرد. با این حال تمام آنها به چشم الگانت نیستند. رنگ های الگانت به سه دسته تقسیم می شوند:

 

رنگ سفید

از بین تمام رنگ ها سفید خالص ترین و مهمترین رنگی است که در استایل الگانت به کار برده می شود. بنابراین شما می توانید انواع مانتو رنگ سفید از مانتو ماکسی سفید گرفته تا مانتو کتی سفید را در استایل الگانت خود جای دهید بدون اینکه نگرانی بابت جیغ یا الگانت نبودن رنگ مانتو خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید  پارچه لنین چیست و چند نوع دارد ؟ + نکات خرید

 

استایل الگانت چیست؟ | گالری مانتو میرداماد

 

رنگ های خنثی

علاوه بر رنگ سفید سایر رنگ های خنثی مثل بژ، خاکستری، کرم، خاکی، مشکی و … نیز جزئی از استایل الگانت هستند.

رنگ های مونوکروم ملیح و ملایم

از دیگر رنگ هایی که در استایل الگانت بسیار مورد استقبال قرار می گیرند رنگ های مونوکروم هستند. این رنگ ها گرچه شاخصه اصلی استایل مونوکروم می باشند اما در الگانت نیز به کار برده می شوند با این تفاوت که در استایل الگانت بیشتر رنگ های مونوکروم روشن به کار برده می شوند مثل صورتی مونوکروم روشن، زرد مونوکروم روشن و … به عبارتی بیشتر از اینکه متمایل به مشکی باشند متمایل به سفید هستند. با این حال انواع رنگ های مونوکروم تیره را نیز می توان در این استایل جای داد. اگر مایلید بیشتر در رابطه با رنگ های مونوکروم بدانید می توانید مقاله دیگر ما با عنوان “ استایل مونوکروم چیست ” را مطالعه کنید.

 

استایل الگانت چیست؟ | گالری مانتو میرداماد

 

رنگ های مونوکروم از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند و به دلیل رنگ ملیح و ملایمی که دارند برای هر زمان و مکانی مناسب می باشند.

 

الگوی الگانت

تمام آیتم هایی که در استایل خود به کار می برید ( از مانتو گرفته تا کیف و کفش و حتی شال و روسری) باید الگوی الگانت داشته باشند. الگوهای الگانت به سه دسته تقسیم می شوند.

الگو ساده: صاف و ساده بودن در سبک الگانت شایسته تقدیر است. بهترین راه برای اینکه بتوانید استایل الگانت داشته باشید این است که مانتوهایی با رنگ ملیح و مونوکروم بدون الگو بپوشید. مانتو تک رنگی که هیچ طرح و الگوی خاصی ندارد بخش مهمی از این سبک می باشند.

الگوی گل گلی :

گل ها همیشه مظهر زیبایی و ظرافت بوده اند. به همین دلیل است که وقتی خانم ها یک مانتو گل گلی را می پوشند فوق العاده شیک پوش می شوند. الگوی فلورال یا گل گلی یک نوع الگوی کلاسیک است. شما می توانید در طول بهار و تابستان هر نوع لباس یا مانتو گلداری را بپوشید.

 

الگوی گلدوزی شده : مانتو گلدوزی شده، شال ها و حتی کیف و کفش گلدوزی شده بخش مهمی از این استایل می باشند زیرا نمایانگر زیبایی و ظرافت می باشند.

 

پارچه های ظریف

شما می توانید در این سبک از انواع پارچه مانتویی ظریف استفاده کنید. سه دسته اصلی از پارچه های الگانت که در این سبک لباس پوشیدن زیاد به کار برده می شوند عبارتند از:

 

پارچه های توری : انواع پارچه مانتویی مدل توری از ظریف ترین و الگانت ترین پارچه های مانتویی به شمار می روند. این مدل پارچه های مانتویی معمولا شامل گیپور و نوعی حریر است که از آن برای دوخت انواع مانتو مجلسی استفاده می شود. شما می توانید از هر نوع پارچه توری یا مانتو توردار در این استایل استفاده کنید.

 

پارچه ساتن و ابریشم: ابریشم و ساتن هر دو ظاهری براق دارند و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. البته ساتن مقرون به صرفه تر است. زمانی که یک مانتو ساتن یا لباس ساتن می پوشید در نظر مردم باکلاس و متین به نظر می رسید. البته نه تنها از پارچه ساتن ساده بلکه از انواع پارچه مانتویی ساتن طرح دار هم می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  اشنایی با شلوار جین

 

پارچه وال: یک نوع پارچه بسیار ظریف و خوش رنگ است که جنس بسیار سبکی دارد. این مدل پارچه دارای تنوع طرح و رنگ بالایی است و جزو مرغوب ترین پارچه های مانتویی به شمار می رود.

 

پارچه ژاکارد: نوعی پارچه آهاردار است که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار می باشد. این مدل پارچه معمولا دو رو است و طرح های روی آن چاپی نیستند بلکه در تار و پود پارچه بافته شده اند.

 

کدام مانتوها الگانت هستند؟

همانطور که کمی قبل گفته شد انواع و اقسام مدل مانتوها در این نوع سبک می توان پوشید. به شرطی که از نظر جنس پارچه، کیفیت آن، رنگ و طرح ویژگی های یک مانتو الگانت را داشته باشند. در ادامه تصاویری از چند نمونه مانتوهای الگانت جدید ارائه شده است.

 

استایل الگانت چیست؟ | گالری مانتو میرداماد

مانتو کتی مغزی دوزی شده شیک و الگانت

 

استایل الگانت

مدل مانتو وال با جیب گلدوزی شده

 

استایل الگانت

مانتو ژاکارد مهتا

چنانچه مایلید مانتوهای الگانت بیشتری را ببینید می توانید به قسمت محصولات گالری مانتو میرداماد نیز مراجعه نمایید. در کالکشن جدید میرداماد انواع مختلف مانتو الگانت موجود می باشند.

 

 

نکات مهم در رابطه با استایل الگانت

از جمله مواردی که در استایل الگانت باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

مدگرایی را کنار بگذارید

مهم نیست که در چه فصلی قرار دارید یا اکنون چه مانتویی ترند است. کلکسیون های فصلی می آیند و می روند و عوض می شوند. اما الگانت همیشه مد روز باقی می ماند. برای داشتن یک استایل الگانت ساده حتی می توان از چیزهای کوچک شروع کرد. مثل ست یک کیف الگانت یا پوشیدن اکسسوری های کوچک و ظریف که باعث می شود حتی در محیط کار، مراسم رسمی یا حتی زندگی روزمره خود نیز مثل ملکه ها به نظر برسید.

 

با مانتو الگانت اعتماد بنفس خود را افزایش دهید

گرچه خرید مانتو الگانت برای هر بانوی شیک پوشی واجب است. اینکه دنبال خرید مانتو الگانت و شیک هستید به این معنی نیست که اعتماد بنفس ندارید. گاهی اوقات لازم است با پوشیدن مانتوهای شیک و الگانت حس اعتماد بنفس خود را تقویت کرد. هر کدام از ما نقاط قوت و ضعفی داریم. همچنین ممکن است ویژگی های مثبت یا منفی در چهره یا اندام خود داشته باشیم. هر چقدر ویژگی های مثبت تقویت شود باعث بالا رفتن حس اعتماد بنفس می شود. همچنین باعث می شود ویژگی های منفی کمتر به چشم بیایند. به خاطر داشته باشید که حتی یک لبخند زیبا هم می تواند به اندازه یک مانتو شیک و الگانت روی الگانت بودن استایل شما تاثیر بگذارد و جذابیت آن را بیشتر سازد.

 

سخن پایانی

اکنون که متوجه شدید استایل الگانت چه نوع استایلی است بهترین و با کیفیت ترین مانتو الگانت را برای خود انتخاب کنید. یک مانتو به رنگ خنثی، یک کیف شیک و مارک دار، کفش های پاشنه بلند زیبا و جواهرات ظریف استایل شما را فوق العاده شیک و ظریف می سازند.

امیدواریم با معرفی این سبک مانتو پوشیدن الهام بخش استایل شخصی بعدی شما شده باشیم. چنانچه برای استایل الگانت خود نیاز به خرید مانتو جدید دارید می توانید به بخش محصولات گالری مانتو میرداماد مراجعه نمایید. البته امکان خرید حضوری از شعبات میرداماد نیز وجود دارد. فروشگاه مانتو میرداماد مکانی برای همه بانوان خوش سلیقه است. جایی که می توانید انواع مانتوهای زیبا، الگانت و با کلاس را بیابید.

 

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */