وبلاگ

انواع فرم بدن زنانه

هر خانمی فرم بدن زنانه خاصی دارد که آن را از دیگران متمایز می سازد. اگر به اطرافیان خود نگاهی بیندازید بعضی ها چاقند بعضی لاغر، قد بلند هستند یا قد کوتاه و حتی از نظر سایز باسن یا شانه ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. توجه به این تفاوت ها در هنگام خرید مانتو بسیار مهم است. شاید شما هم شنیده باشید که می گویند “چقدر مانتو بهش میاد!” یا اصطلاح ” تنخور عالی داشتن” را شنیده باشید. به طور کلی، تنخور عالی داشتن یا حتی اینکه یک مانتو چقدر به شما بیاید کاملا به فرم اندام شما بستگی دارد.

 

تصور کنید که بخواهید برای گوشی موبایل مستطیلی خود یک کاور بخرید اما به جای کاور مستطیلی یک کاور مثلثی یا مکعبی خریداری کرده باشید چون از نظرتان قشنگ تر بوده! مطمئنا یک کاور مثلثی انتخاب ایده آلی برای گوشی موبایل مستطیلی شما نیست.

 

فرم بدن نیز اشکال مختلفی دارد. زمانی که مانتویی خریداری می کنید در واقع می خواهید بدن خود را با مانتو بپوشانید و به عبارتی آن را همانند گوشی موبایل کاور کنید. پس مطمئنا بهترین و مناسب ترین مانتو برای شما موردی خواهد بود که متناسب با فرم بدن شما طراحی شده باشد. در واقع همان نقشی که کاورهای مستطیلی برای گوشی موبایل ایفا می کنند مانتو نیز باید بتواند برای بدن شما ایفا نماید. در این حالت میتوان گفت مانتو به شما خواهد امد و یا تنخور عالی خواهد داشت.

 

انواع فرم بدن زنانه | گالری مانتو میرداماد

اهمیت شناخت انواع فرم بدن زنانه

 

متاسفانه بسیاری از خانم ها هنگام خرید مانتو به این موضوع توجه نمی کنند و مانتوها را طبق سلیقه شخصی خود و بدون توجه به اینکه برای چه نوع اندامی طراحی شده خریداری می کنند. در این حالت پس از خرید به اندازه ای که از پوشاندن گوشی موبایل خود با یک کاور مثلثی احساس رضایت نخواهند داشت حس می کنند مانتو به آنها نمی آید اما در تن دیگران فوق العاده زیباست. بنابراین، برای اینکه بتوانید هنگام خرید مانتو بهترین انتخاب را داشته باشید لازم است ابتدا فرم اندام خود را بشناسید.

 

با این حال اگر فرم اندام خود را بهتر بشناسیم، می‌توانیم انتخاب‌های بهتری در زمینه‌ی انتخاب لباس داشته باشیم و بتوانیم نقاط ضعف آن را بهتر بپوشانیم. از این رو شناخت انواع فرم بدن زنانه، اهمیت زیادی دارد. در ادامه در مورد انواع فرم‌های بدن و نکاتی که باید در انتخاب استایل‌های مختلف رعایت کنند بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

فرم بدن زنانه مستطیلی یا موزی شکل

 

متداول ترین فرم بدن زنانه از نوع مستطیلی است. در این نوع فرم بدم کلیه بخش های کمر، باسن، سینه، پهنی شانه ها و حتی کمر در یک راستا هستند. به عبارتی گودی کمر یا باریک بودن آن، بزرگی باشن یا شانه های پهن و کشیده در این نوع فرم بدن زنانه دیده نمی شود. وقتی به فرم بدن آنها نگاه کنید از شانه ها تا باسن در یک امتداد هستند و از باسن تا شانه های انها شبیه مستطیل به نظر می رسد. زیرا تمام بخش ها هم اندازه هم هستند. پاها نیز بسیار کشیده می باشند.

بیشتر بخوانید  چگونه تیپ رسمی زنانه شیک داشته باشیم؟

 

انواع فرم بدن زنانه | گالری مانتو میرداماد

مناسب ترین مدل مانتو برای این نوع اندام مدل هایی هستند که دارای یقه هفت هستند. یقه هفت در ظاهر شبیه به حرف V است. بعلاوه، شلوارهای جین چسبان، جین مام استایل، شلوار جین جذب و جوراب شلواری نیز بهترین انتخاب برای این فرم بدن می باشند.

 

خانم هایی که فرم بدن زنانه مستطیلی دارند باید از پوشیدن شلوارهای دمپا گشاد و شلوار راسته خودداری کنند. شلوارهای این دسته از خانم ها باید فاق بلند باشد تا قسمت کمر پرتر به نظر برسد.

 

همچنین مدل مانتوهایی بپوشند که قسمت سینه و بالا تنه و کمر تنگ اما در قسمت باسن کمی گشاد باشد. با این حال، قسمت دامن نباید خیلی گشاد باشد. نکته دیگر اینکه مدل مانتوهایی را باید انتخاب نمایند که دارای کمربند پهن نباشد. کمربندهای باریک بهترین انتخاب برای این دسته افراد هستند.

 

فرم بدن زنانه مثلثی یا گلابی شکل

 

در فرم بدن زنانه گلابی شکل همانطور که از نام آن نیز مشخص است قسمت باسن بزرگ بوده و در عوض بازوها و شانه ها باریک می باشند. به عبارتی بالاتنه خیلی کوچک تر از پایین تنه است و امکان دارد کمی شین دار هم باشد. این دسته از خانم ها باسن و ران توپری دارند. قسمت پاها نیز عضلانی می باشد و گودی کمر کاملا مشخص است. در واقع بیشتری افزایش وزن مربوط به قسمت ران و باسن می باشد.

انواع فرم بدن زنانه

این دسته از خانم ها باید مدل مانتوهایی را انتخاب نمایند که بتواند بین قسمت بالاتنه و پایین تنه آنها تعادل برقرار سازد. در واقع مانتو باید به نحوی باشد که توجه را از قسمت پایین تنه کاهش داده و در عوض بیشتر توجهات را به بالاتنه جلب نماید. بنابراین مانتوهایی که قسمت پایین تنه ساده اما بالا تنه دارای یقه ها و سرشانه های کارشده هستند انتخاب ایده آلی برای این دسته از افراد خواهد بود.

 

اگر اندام شما گلابی شکل است مدل مانتوهایی را انتخاب کنید که آستین های پفی یا برش دار، مانتو آستین سه ربع، مانتوهایی که سرشانه کار شده یا یقه های پهنی دارند و قسمت سینه انها کارشده است. از پوشیدن مانتوهایی که یقه هفت هستند و قسمت یقه و آستین آنها ساده می باشد خودداری نمایید. مانتو یا شومیز با یقه حلزونی، یقه دراپه، آستین کلوش، آستین پفی، مانتو یقه ملوانی، شومیز یقه قایقی، بهترین گزینه هایی هستند که می توانند جذابیت استایل شما را چند برابر بسازند.

بیشتر بخوانید  برای مانتوی طوسی چه شالی بپوشیم

 

نقطه ضعف این دسته افراد قسمت باسن آنها می باشد. بنابراین این دسته افراد باید تا حد امکان شلوارهای ساده و تیره و  دامن A line  بپوشند و از پوشیدن دامن های چین چینی و مانتو شومیزی خودداری نمایند.

 

 

فرم بدن زنانه بیضی شکل

 

در اندام های بیضی شکل قسمت سینه برجسته تر از سایر قسمت های بدن است. این دسته از خانم ها شانه و باسن باریکی دارند اما قسمت میانی بدن آنها پرتر به نظر می رسد. همچنین در قسمت شکم خود نیز ممکن است اضافه وزن داشته باشند. البته گودی کمر در اندام بیضی شکل چندان مشخص نیست اما سینه ها پهن ترین قسمت بدن را تشکیل می دهند.

 

برای خانم هایی که فرم بدن زنانه بیضی شکلی دارند بهترین مدل مانتوهایی که می توانند بپوشند مانتو با یقه هفت، مانتوهای راه راه، مانتو کمربنددار، مانتوهایی که در قسمت باسن جیب دار می باشند و بلندی دامن آنها تا روی زانو می باشد.

 

این دسته از خانم ها به دلیل داشتن فرم بدن زنانه بیضی شکل باید از پوشیدن مانتوهای اورسایز یا مانتوهایی که قسمت یقه کارشده دارند بپرهیزند. قسمت یقه باید تا حد امکان ساده باشد و اکسسوری نداشته باشد. همچنین یقه اسکی نیز مناسب این دسته از خانم ها نیست زیرا قسمت سینه را پهن تر نشان می دهد.

انواع فرم بدن زنانه | گالری مانتو میرداماد

اندام سیبی یا مثلثی معکوس

 

این نوع فرم بدن زنانه بر خلاف فرم بدن گلابی شکل می باشد. به عبارتی، در اندام گلابی شکل قسمت باسن بزرگ تر از شانه ها بود اما در این نوع اندام قسمت شانه ها، سینه و بازوها پهن تر و بزرگتر از قسمت ران و باسن می باشند و چهار شانه به نظر می رسند. البته بسیاری از خانم ها دوست ندارند سینه و بازوی آناه بزرگتر از باسن به نظر برسد و این نقطه ضعف اندام مثلثی معکوس است. خوشبختانه مدل مانتوهای زیادی وجود دارد که مخصوص اندام سیبی هستند و باعث می شوند فرم اندامی زیباتر داشته باشید.

 

اگر فرم بدن زنانه سیبی یا مثلثی معکوس دارید باید مانتوها و لباس هایی را انتخاب کنید که قسمت سینه، شانه و آستین ساده اما پایین تنه برجسته ای دارند. مانتوهایی با دامن های چین دار، مانتو جلوباز، شلوارهای دمپا گشاد و کفش های کتانی بهترین آیتم هایی هستند که می توانید برای استایل خود انتخاب کنید. همچنین بهتر است از پوشیدن مانتوهای آستین پفی و آستین سه ربع خودداری نمایید.

 

همچنین می توانید انواع شلوارهای رنگی را در استایل شخصی خود به کار ببرید. در عوض به جای پوشیدن شال های رنگی رنگی سعی کنید از شال به رنگی خنثی استفاده نمایید.

 

فرم بدن زنانه ساعت شنی

 

بیشتر بخوانید  چگونه استایل زنانه شیک مطابق استانداردهای ترند 2024 ست کنیم؟

بهترین فرم بدن برای یک خانم، اندام ساعت شنی است. در این نوع اندام شانه ها و باسن هم اندازه بوده اما گودی کمر کاملا نمایان است و همانند ساعت شنی می باشد. خانم هایی که اندام ساعت شنی دارند می توانند طیف وسیعی از مدل مانتوها را بپوشند. آنها هیچ محدودیتی در رابطه با انتخاب مانتو چین چینی، مانتو با یقه کار شده، آستین های پفی، مانتو عروسکی یا هر نوع مانتو دلخواه دیگری نخواهند داشت. با این حال برای انتخاب مانتو باید تمرکز روی انحنای کمر باشد زیرا مهمترین ویژگی این دسته از خانم ها کمرباریک بودن آنهاست.

 

انواع فرم بدن زنانه | گالری مانتو میرداماد

این دسته از خانم ها باید مدل مانتویی انتخاب کنند که قسمت کمر گشاد نباشد. تا حد امکان نیز از ست مانتو با شلوارهای دمپا تنگ و شلوارهای فاق بلند خودداری نمایند.

 

اندام ورزشی پسرانه

 

فرم بدن زنانه دیگری که مخصوص خانم های بدنساز می باشد اندام ورزشی عضلانی است. در این نوع اندام قسمت گردن، بازوها، ران ها درشت و عضلانی و برجسته است. این دسته از خانم ها باید به سراغ مدل مانتوهایی بروند که بلندی آن تا روی زانو بوده و دکلته باشد. همچنین مانتو یقه قایقی، یقه اسکی نیز انتخاب ایده آلی خواهد بود.

 

همچنین باید از پوشیدن مانتو یقه هفت، یقه دراپه و استفاده از اکسسوری های بزرگ خودداری نمایند و به جای ان به سراغ اکسسوری های مینیمال و ظریف بروند.

 

 

جمع بندی

 

در پایان خوب است بدانید که هر فرم بدن زنانه ای در نوع خود زیباست. بنابراین با هر فرم بدنی که هستید می توانید شیک و جذاب به نظر برسید. کافیست فرم بدن زنانه خود را دوست داشته باشید و روی داشته های خود تمرکز نمایید. با انتخاب مدل مانتو مناسب اندام خود می توانید استایل زیباتری داشته باشید. با این حال اگر مدل مانتویی را دوست دارید و احساس خوبی نسبت به پوشیدن ان دارید حتما آن را امتحان کنید و خود را محدود به قید و بندها نسازید. زیرا بهترین مدل مانتو برای شما مانتویی است که در ان بهترین حس را داشته باشید. این راهنما نیز صرفا به این دلیل تهیه شده که بتوانید مدل مانتو مناسب خود را بهتر شناسایی نمایید. با این حال شما محدودیتی در انتخاب آیتم های دلخواه خود نخواهید داشت.

 

در گالری مانتو میرداماد می توانید هر مدل مانتویی را بیابید. از مانتوهای اسپرت گرفته تا مانتوهای مزونی و حتی انواع مانتو فصل در طرح ها و رنگ های مختلف و مناسب هر نوع سلیقه ای. برای مشاهده این مدل مانتوها می توانید از منوی بالای سایت به بخش محصولات گالری مانتو میرداماد مراجعه نمایید. علاوه بر خرید اینترنتی امکان خرید حضوری نیز وجود دارد.

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */