وبلاگ

استایل فلورال یا گل گلی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

استایل فلورال یا گل گلی از دیرباز تاکنون جزو استایل های محبوب بانوان بوده است که در تمام فرهنگ ها ریشه دارد. زیبایی این طرح زمان و مکان نمی شناسد. درصد خانم های بسیار کمی هستند که در برابر جذابیت طرح فلورال مقاومت می کنند. طرح فلورال هیچوقت به قشر خاصی از جامعه محدود نشده است و در هر نوع مراسمی می توان آن را پوشید.

 

تاریخچه استایل فلورال یا گل گلی

تصور می شود که منشاء استایل فلورال یا گل گلی، مشرق زمین باشد و به واسطه تاجرانی که لباس ای ابریشمی نفیس و دارای طرح های گلدوزی شده را به غرب ارسال می کردند به کشورهای غربی راه یافته است. در طرح فلورال علاوه بر گل می توان سایر عناصر طبیعت مثل شاخ و برگ، پرندگان یا حیوانات را نیز مشاهده کرد.  از مانتو با طرح چاپی گل گرفته تا مانتو گلدوزی شده و جواهردوزی شده طیف وسیعی از گل ها در سایزهای مختلف به کار برده می شود که همگی یادآور طبیعت و سرزندگی هستند.

در دوران مختلف نقوش گل خاصی بیش از دیگر نقوش برجسته بوده اند. به عنوان مثال در دوره سلسله تانگ در چین ( 901-618 پس از میلاد ) طرح گل صد تومانی طرفداران زیادی داشت. در قرن شانزهم نیز گل های توری محبوبیت زیادی داشتند. به همین ترتیب، طرح گل چاپی در قرن 16 و 17 در اروپا روی کار آمد و در قرن 18 نیز گل های انار، لاله و چیت گلدار هندی و میخک های دوست داشتنی جایگزین طرح های گلی قبلی شدند. با این حال، در استایل مد و فشن امروزی از طرح های گل گلی در انواع مدل مانتو استفاده می شود که نشان دهنده ارزش این طرح نمادین می باشد.

 

استایل فلورال یا گل گلی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ | گالری مانتو میرداماد

مانتو کرپ عبایی خرجکار مخمل گلدار

ویژگی استایل فلورال

در استایل فلورال از مانتو یا لباس های گلدار یا مانتو ساده با اکسسوری های گلدار استفاده می شود. وجود طرح گل لازمه این نوع استایل است. همچنین رنگ شلوار، شال و روسری و کیف باید با رنگ  زمینه مانتو همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ زمینه مانتو سرمه ای است از شلوار سرمه ای و در صورتی که مانتو سفید گلدار باشد از شلوار سفید یا سایر رنگ هایی که با زمینه مانتو ست می شوند استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  خرید لباس پوست حیوانات

در مورد این نوع استایل نمی توان گفت خیلی ساده یا پیچیده است. مانتوهای گلدار می توانند شامل طیف وسیعی از ساده ترین مدل مانتو گلدار تا مانتو گلدار با طرح شلوغ و پرکار متفاوت باشند و اینکه مانتو طرح چه نوع گلی باشد کاملا سلیقه ای است. در سیاره ما بیش از 400 هزار گونه گل وجود دارد که هر کدام رنگ ها و طرح های مختلفی دارند و هر کدام از آنها را می توان جداگانه یا ترکیبی با سایر گل ها در استایل خود به کار برد.

در استایل فلورال یا گل گلی علاوه بر گل از برگ ها و جانوران نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، در مدل مانتو پرنده ای علاوه بر طرح پرنده از شاخ و برگ ها نیز استفاده شده است که زیبایی آن را چند برابر ساخته و الهامی از طبیعت می باشد.

به قول دوینا جونجا طراح لباس هندی که به دوخت لباس های چرم بسیار زیبایش معروف می باشد ” طرح گلدار جذابیت جهانی دارند. نه تنها از تنوع طرح و رنگ نامحدودی برخوردار می باشند بلکه کاربردهای بسیار زیادی نیز دارند. از انها می توان برای طراحی انواع لباس، گلدوزی و چاپ” استفاده کرد. در شنل های چرمی خانم جونجا از گل هایی استفاده شده که دارای ظرافت و زیبای بسیار زیادی می باشند.

 

از استایل کلاسیک تا مدرن با مانتو گلدار

بعضی از افراد تصور می کنند که  تمام مانتوهای گلدار جزو مانتوهای کلاسیک هستند یا آنها را مد روز نمی دانند. اما واقعیت این است که مانتوهای گل گلی در تمام دوران محبوبیت بالایی داشته اند و هیچوقت از مد نرفته اند.

از طرف دیگر تنها مانتوهای گلدار خاصی را می توان در استایل کلاسیک پوشید. اگر شما به استایل کلاسیک علاقه مند هستید به سراغ مانتوهایی بروید که دارای طرح گل چند ساله هستند. زیرا استایل کلاسیک مربوط به پوشش و طرح هایی است که در گذشته وجود داشته اند و یادآور گذشته می باشند.

اما چنانچه به مانتو فصل علاه مندید و مایلید که تیپ مد روز و متناسب با فصل داشته باشید بهتر است به سراغ مانتوهای گلداری بروید که دارای گل های فصلی هستند و عمر کوتاهی دارند.

الکساندر مک کوئین، طراح مد بریتانیایی زمانی که در کلکسیون بهار / تابستان 2007 از گل های فصلی استفاده کرد هنگام مصاحبه گفت:  دلیل استفاده من از گل های فصلی این است که این گل ها عمر کوتاهی دارند. من در کلکسیون خود همواره از طرح های جدیدی استفاده می کنم و طرح های قدیمی کنار گذاشته می شوند. این نشان می دهد که هیچ چیزی در این دنیا دائمی نیست و حتی زیبایی هم روزی از بین می رود. مثل زندگی و مرگ. اساتایل گل گلی نیز چنین ویژگی دارد.

بیشتر بخوانید  مدل مانتو مناسب برای افراد چاق

به همین ترتیب، الساندرو میکله مدیر خلاق برند گوچی برای کلکسیون کروز 2020 برند گوچی نیز از طرح گل استفاده کرد تا تداعی کننده پاکی و بی گناهی بانوان باشند.

 

مانتو ژاکارد ترک گلدار

مانتو ژاکارد ترک گلدار

استایل فلورال یا گل گلی برای چه موقعیتی مناسب است؟

همانطور که گل های چند ساله زیبایی ماندگاری دارند مانتوهای گلدار را نیز می توان سالها پوشید بدون اینکه از جذابیت آنها کم شود. این مدل مانتو را می توان در هر نوع مراسمی از ملاقات های عاشقانه گرفته تا مراسمات رسمی و حتی عروسی ها پوشید. با این حال، مانتوهایی که دارای گلهای پراکنده هستند محبوبیت بیشتری نسبت به مانتو با طرح دسته گل دارند.

یکی از اصولی که باید در هنگام خرید مانتو گلدوزی شده یا دارای طرح گل در نظر گرفت رنگ بندی گلها و تناسب آنها با رنگ پوست شما و فصل سال می باشد. بعلاوه، باید به نوع مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید نیز توجه نمایید. به عنوان مثال، برای مراسمات غیر رسمی یک مانتو طرحدار کوتاه با طرح گل پراکنده می تواند انتخاب بسیار شیک و ایده آلی باشد. زیرا مخصوص مراسمات غیر رسمی است. چنانچه قصد شرکت در یک مراسم رسمی را دارید بهتر است که قمانتویی را انتخاب کنید که تنها بخش خاصی از مانتو دارای گل باشد.

 

مانتو لنین آستین گلدوزی

مانتو لنین آستین گلدوزی

نکات مهم استایل گل گلی

اگر به استایل گل گلی علاقه مند هستید اما مانتو ساده را به مانتو گلدار ترجیح می دهید جای هیچ نگرانی نیست. شما می توانید به راحتی مانتو ساده خود را با اکسسوری های گلدار مثل گوشواره گلدار، حلقه طرح گل، دستبند طرح گل و حتی کفش ها و روسری های گل گلی ست کنید و یک استایل گل گلی زیبا داشته باشید. به عنوان مثال می توان یک مانتو چهارخانه را با کفش، کیف و دستبند گل گلی ست کرد. در عوض تاپ و روسری شما باید رنگ خنثی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  چگونه بلند کردن قد مانتو را انجام دهیم؟

زمانی که شما یک مانتو گل گلی می پوشید مانتو به اندازه کافی چشمگیر است. بنابراین باید تا حد امکان اکسسوری های خود را ساده نگه دارید. همچنین نیازی به کیف بزرگ نخواهید داشت. یک مانتو گل گلی با کیف کوچک شیک تر به نظر نخواهد رسید. البته به شرطی که به ترکیب رنگ ها دقت نمایید و رنگ کیف و اکسسوری ها با رنگ مانتو شما ست باشد.

جواهرات کوچک  ظریف در کنار مانتو گلدار استایل شما را شیک تر خواهد ساخت. تا حد امکان سعی کنید جواهرات ظریف و مینیمال انتخاب نمایید.

 

استایل فلورال یا گل گلی

کت آستر توردار گل گلی

سایز گل ها

برای اینکه استایل فلورال یا گل گلی شیکی داشته باشید علاوه بر رنگ گل ها باید به سایز گل نیز توجه کرد. سایز گل تاثیر زیادی روی خوش فرم تر به نظر رسیدن اندام دارد. به عنوان مثال، مانتو با گل های ریز برای خانم های چاق و مانتو با گل های درشت برای خانم های لاغر مناسب است.

 

تراکم گل ها

اگر لاغر اندام هستید به سراغ مانتویی بروید که پرتراکم است. هر چه تراکم گل ها بیشتر باید اندام شما تپل تر به نظر می رسد. در عوض، مانتو با گل های پراکنده و با تراکم کم باعث لاغرتر به نظر رسیدن شما خواهد شد.

 

سخن پایانی

در طول سال ها استایل گلی شاهد تغییر طرح گل زیادی بوده اما هیچوقت از مد نیوفتاده است. یک مانتو گلدار انتخاب ایده آلی برای داشتن یک استایل کلاسیک زنانه است. زیرا طرح گل همیشه جزو آیتم های اصلی لباس های زنانه بوده و طراحان مد همیشه برای طراحی لباس زنانه از انواع گل در طبیعت الهام می گیرند. بعلاوه، مانتو گلدار باعث می شود استایل زنانه تر و لطیف تر به نظر برسد.

چنانچه به استایل فلورال یا گل گلی علاقه مند هستید می توانید به بخش محصولات گالری مانتو میرداماد مراجعه نمایید. در این بخش می توانید انواع مانتو گلدار را مشاهده نموده و پس از مقایسه آنها با یکدیگر بهترین مانتو گلدار را به صورت کاملا انلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. بعلاوه، امکان خرید به صورت حضوری در کلیه شعب مانتو میرداماد وجود دارد. برای راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان بخش فروش ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

 

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */