وبلاگ

راهنمای کامل شستشو انواع مدل مانتو

اگر از ان دسته خانم هایی هستید که دوست دارید مانتو مورد علاقه خود را تا سال ها داشته باشد و به جای چند مدل مانتو ارزان قیمتی که زود خراب می شود مانتو با ماندگاری بالا را ترجیح می دهید باید به شیوه نگهداری و شستشو انواع مدل مانتو دقت کنید. زیرا شستشو و نگهداری هر مدل مانتویی با هم متفاوت است. در این پست شما می آموزید که هر مدل مانتویی چطور باید نگهداری شود و هنگام شستشوی هر کدام از آنها به چه نکاتی و ترفندهایی باید توجه کرد.

 

نکات مهم نگهداری و شستشو انواع مدل مانتو

اولین چیزی که هنگام شستشوی انواع مدل مانتو باید به آن دقت کنید جنس پارچه مانتویی شماست. با توجه به اینکه مانتوها از پارچه های مختلفی ساخته می شوند نحوه شستشوی انها با هم متفاوت است. عدم توجه به این موضوع باعث می شود مانتو مورد علاقه شما خیلی زودتر از آنچه تصورش را داشته باشید کهنه شود و دیگر زیبایی اولیه خود را نداشته باشد. در ادامه نکاتی را در رابطه با شستشو انواع مدل مانتو ارائه کرده ایم که می تواند به شما در مراقبت بهتر از مانتو مورد علاقه تان کمک کند:

 

نکات شستشو مانتو کرپ

مانتو کرپ یکی از انواع مدل مانتوهایی است که شستشو بسیار آسان و راحتی دارد. از جمله ویژگی های مانتو کرپ ضد چروک بودن آن است. اگر پس از شستشو و زمانی که هنوز نم دار است آن را صاف کنید پس از خشک شدن نیازی به اتوکشی نخواهد داشت.

اگر می خواهید مانتو کرپ را اتو بکشید ابتدا مانتو را پشت و رو کرده سپس آن را اتو بزنید. در غیر این صورت ممکن است ناخواسته درجه حرارت اتو بالا باشد و مانتو شما آسیب ببیند.

از ویژگی های منحصربفرد مانتو کرپ سرعت بالای خشک شدن آن است. به راحتی و در هوای آزاد و در مدت زمان بسیار کوتاهی خشک می شود. بنابراین حتی نیازی به استفاده از خشک کن هم نخواهید داشت.

اگر قصد شستشو یک مانتو کرپ حریر مجلسی را دارید توجه داشته باشید که دمای شستشو باید کم باشد و ترجیحا از آب با دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد استفاده کنید. زیرا آب داغ ممکن است حالت پارچه کرپ کرپ را تغییر دهد.

همچنین دقت داشته باشید که هنگام شستشو انواع مدل مانتو کرپ نباید از مایع سفید کننده استفاده کنید. بهترین روش برای شستشوی این نوع مانتو، شستشو دستی با آب سرد یا ملایم و شامپو است.

گرچه پارچه مانتویی کرپ دوام بالایی دارد اما هنگام شستشو تا حد امکان مانتو را چنگ نزنید و نچلانید زیرا به بافت پارچه مانتویی شما آسیب می رساند. اگر نکاتی که برای شستشو این نوع مانتو گفته شد را به خوبی رعایت کنید تا سالهای سال مانتو شما مثل روز اول نو و خوش فرم می ماند.

نحوه اتوکشی مانتو کرپ

برای اتوکشی این نوع مانتو نیز دمای اتو باید کم باشد. بهتر است درجه اتو را روی یک یا دو تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید اتوکشی پارچه کرپ حریر کار بسیار حساسی است. زمانی که آن را اتو میزنید حواستان باشد که بلافاصله پس از اتوکشی تا یک یا دو ثانیه اولیه به هیچ عنوان مانتو را روی میز اتو جابجا نکنید. زیرا ممکن است جای انگشتان شما روی پارچه بماند و به عبارتی قسمتی را که لمس کرده اید فرو برود.

بیشتر بخوانید  استایل زن و شوهری

 

تمیز کردن لک مانتو کرپ

 

اگر مانتو کرپ شما لک شد به جای استفاده از مایع سفید کننده و لکه بر از پودر جوش شیرین استفاده کنید. برای انجام این کار جوش شیرین را روی قسمت لک شده بپاشید و سپس به مدت یک ساعت صبر کنید. جوش شیرین به مرور جذب پارچه می شود و لکه کمی کمرنگ تر می گردد. سپس جوش شیرین را از روی پارچه مانتویی خود تمیز کرده و محل لک شده را با آب ولرم و شامپو بشویید.

 

راهنمای کامل شستشو انواع مدل مانتو | گالری مانتو میرداماد

مانتو کاپشنی جذاب مدل کاتیا

نکات شستشو کاپشن مدل مانتویی

نحوه شستشوی کاپشن مانتویی کاملا به جنس پارچه مانتویی شما بستگی دارد. همانطور که میدانید در این نوع مانتو ار دو لایه پارچه استفاده می شود و پارچه لایه خارجی با پارچه لایه داخلی کاپشن متفاوت است. بنابراین در هنگام شستشو کاپشن باید خیلی دقت کنید تا کاپشن گران قیمت شما خراب نشود.

توصیه می شود به دلیل حساسیت این مدل مانتو آن را به خشکشویی بسپارید یا تا حد امکان از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. مانتو کاپشنی بهتر است با دست شسته شود. البته در هنگام شستشو با دست نیز خیلی باید مراقب باشید.

 

شستشو انواع مدل مانتو

کاپشن دو رو شیک

 

از جمله مهمترین نکاتی که هنگام شستشو کاپشن مدل مانتویی باید رعایت کنید این است که مستقیما آن را زیر شیر آب نگیرید. برای انجام این کار آن را داخل تشت پر از آب و صابون گذاشته سپس بشویید. اگر کاپشن شما لک شده است باید ابتدا  بگذارید 15 تا 30 دقیقه داخل تشت بماند تا کاملا خیس شود. سپس به آرامی روی قسمتی که لک شده دست بکشید. به هیچ عنوان آن را هنگام شستشو با دست محکم چنگ نزنید.

کاپشن زمانی که خیس است بسیار سنگین تر می شود. توصیه می شود برای آبکشی به جای بلند کردن کاپشن از داخل آب ابتدا آب داخل تشت را خالی کنید.  بعد از شستشو به آرامی آبکشی کنید و آن را به جای خشک کن داخل حوله جذب قرار دهید تا آب اضافی آن را بگیرد.

اگر کاپشن شما از جنس پر می باشد و قصد دارید آن را با ماشین لباسشویی بشویید ابتدا آن را پشت و رو کنید و زیپ آن را ببندید سپس در ماشین لباسشویی با دور کم قرار دهید. اما بهترین کار این است که با دست شسته شود. حداکثر دمای آب برای شستشوی کاپشن به ویژه کاپشن پر، 30 درجه سانتی گراد می باشد.

 

نکات مهم پس از شستشو کاپشن مدل مانتویی

در صورتی که می خواهید از خشک کن ماشین لباسشویی برای کاپشن خود استفاده کنید یک کفش کتانی تمیز یا چند توپ تنیس را همراه کاپشن خود داخل خشک کن قرار دهید. استفاده از آنها باعث می شود که کاپشن هنگام خشک شدن آسیب نبیند. همچنین با فشاری که به کاپشن در هنگام خشک شدن وارد می کنند آب کاپشن را به خوبی تخلیه می سازند و مانع از جمع شدن آب در الیاف کاپشن می شوند.

بیشتر بخوانید  مناسب ترین مدل مانتو جلوباز بهاری

 

راهنمای کامل شستشو انواع مدل مانتو | گالری مانتو میرداماد

نکات شستشو مدل مانتو موهر

مانتو موهر از محبوب ترین مدل مانتوهای پاییزه و زمستانی است. پارچه این مدل مانتو نرم و لطیف است و در فصل پاییز و زمستان نیز بدن را گرم نگه می دارد. موهر یک نوع پارچه پشمی است که از پشم مصنوعی، پشم حیواناتی مثل پشم گوسفید و یا موی خرگوش ساخته می شود.

برای شستشوی مانتو موهر سعی کنید از آب با دمای کمتر از 30 درجه استفاده کنید. آب ولرم یا سرد برای این نوع مانتو مناسب تر است و به بافت پارچه آسیبی وارد نمی سازد.

همچنین بهتر است آن را به صورت دستی و بدون ماشین لباسشویی بشویید.

به جای استفاده از خشک کن بگذارید به صورت طبیعی خشک شود.

مانتو موهر را نباید اتو کشید زیرا موی حیوانات یا پشم به دمای بالای اتو بسیار حساس می باشند.

در رابطه ما نحوه شستشوی مدل مانتو موهر بهتر است به جای پودر ماشین لباسشویی از شوینده ملایم یا آب و صابون استفاده کنید.

راهنمای کامل شستشو انواع مدل مانتو | گالری مانتو میرداماد

نکات شستشو مانتو سوئیت

گرچه مانتوهای سوئیت از لاکچری ترین و شیک ترین مدل مانتوها هستند اما شستشو انواع مدل مانتو سوئیت اگر از نوع پارچه سوئیت طبیعی باشد کار بسیار حساسی است. به همین دلیل هنگام خرید مانتو سوئیت باید ببینید که مانتو با پارچه سوئیت مصنوعی است یا پارچه سوئیت طبیعی و لازم است شناخت کملی نسبت به انواع پارچه سوئیت و نحوه شستشوی آنها داشته باشید.

اگر مانتو شما از پارچه سوئیت طبیعی ساخته شده باشد باید مثل چشمانتان از آن مراقبت کنید. زیرا آنقدر حساس است که برای تمیز کردنش هم از برس مخصوص پارچه سوئیت استفاده می کنند!

می توان گفت پارچه ای است که ناز زیادی دارد. اگر مانتو سوئیت طبیعی شما لک شود باید تا حد امکان از مواد طبیعی مثل سرکه برای پاکسازی آن استفاده کنید.

اما در عوض، مانتو سوئیت با پارچه سوئیت مصنوعی شستشوی بسیار آسان و راحتی دارد. می توان آن را به راحتی با آب یا هر نوع مواد شوینده دیگری شست. همچنین امکان شستشو با ماشین لباسشویی نیز وجود دارد.

راهنمای کامل شستشو انواع مدل مانتو | گالری مانتو میرداماد

مانتو مخمل کبریتی زرد خردلی دلبر

نکات شستشو مدل مانتو مخمل

مانتو مخمل جزو زیباترین و شیک ترین مدل مانتوهای مجلسی است. اما به دلیل لطافت و پرزی که دارد شستشو و تمیز کردن لک های آن کار ساده ای نیست. مانتو مخمل باید به آرامی شسته شود تا پارچه آن آسیب نبیند و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد.

مانتو مخمل را نباید به هیچ عنوان چنگ زد. چنگ زدن آن مساوی با کهنه به نظر رسیدن مانتو شماست. همچنین هنگام شستشو با دست نباید پارچه آن را بهم سابید.

بیشتر بخوانید  بهترین رنگ مانتو برای فصل تابستان

بهترین حالت برای شستشوی مانتو مخمل این است که ابتدا آن را پشت و رو کنید سپس بشویید. همچنین در صورتی که مانتو شما خیلی کثیف است اجازه دهید برای مدتی مثلا 30 دقیقه در آب بماند و کاملا خیس شود.

این مدل مانتو جذب آب بالایی دارد و هنگام شستشو با دست نباید آن را از داخل آب بلند کنید بلکه باید برای آبکشی ابتدا آب کثیف داخل تشت را خالی و آب تمیز به آن اضافه کنید.

همچنین توصیه می شود برای شستشو انواع مدل مانتو مخمل به جای پودر لباسشویی از مایع لباسشویی استفاده کنید. زیرا پودر لباسشویی ممکن است در پرزهای مانتو شما باقی بماند و کاملا پاک نشود.

پس از شستشو نیز آن را به هیچ عنوان نچلانید زیرا تاز و پود آن آسیب می بیند. بعلاوه این نوع پارچه پس از شستشو آب زیادی به خود جذب می کند بهتر است برای آبگیری آن را روی حوله ای قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

بهتر است پس از شستشو مانتو مخمل خود را روی سطح صافی قرار دهید تا خشک شود. مانتو مخمل را روی طناب آویزان نکنید زیرا خط طناب روی مانتو می ماند و آن قسمت را نیز نازک تر خواهد کرد.

راهنمای کامل شستشو انواع مدل مانتو | گالری مانتو میرداماد

مانتو مجلسی ساتن خوش رنگ

نکات شستشو و نگهداری مانتو ساتن

مانتو با پارچه ساتن را می توان هم با ماشین لباسشویی و هم به صورت دستی شست.

آب مورد استفاده برای شستشوی این جنس مانتو نیز باید سرد یا ولرم باشد.

پارچه ساتن قابلیت اتوکشی دارد اما بهتر است آن را ابتدا پشت و رو کرده سپس اتو بزنید. چون پارچه ساتن نسبت به اتوکشی و گرما حساس است بهتر است یک پارچه را ابتدا روی آن انداخته و سپس از روی پارچه مانتو خود را اتو بزنید. دقت کنید که پارچه مورد نظر رنگ پس ندهد و یک پارچه ساده باشد.

همچنین توصیه می شود که برای خشک کردن این مدل مانتو از خشک کن استفاده نکنید.

نکته مهم دیگر اینکه مانتو ساتن را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد زیرا باعث می شود رنگ مانتو شما برود و کهنه تر به نظر برسد. بهترین کار این است که در هوای آزاد و به دور از نور مستقیم خورشید آن را خشک کنید.

بعلاو،، در صورت استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشو بهتر است که ان را روی دور ( چرخیدن) آهسته قرار دهید.

 

سخن پایانی

امیدوارم ترفندها و نکات گفته شده در این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد.به خاطر داشته باشید که هذ مدل مانتویی بسته به جنس آن نحوه شستشوی متفاوتی خواهد داشت که قبل از شستشو باید به این موضوع توجه داشته باشید. چنانچه جنس مانتو مورد نظر شما در این پست وجود نداشت و مایلید روش شستشو انواع مدل مانتو خاص و نحوه نگهداری یا اتوکشی آن را بدانید می توانید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */