ویژگی های پارچه مانتویی لینن | تفاوت پارچه لینن با لنین

این روزها اسم پارچه مانتویی لنین و پارچه مانتویی لینن زیاد به گوش می رسد. زیرا لینن و لنین از محبوب ترین پارچه مانتویی زنانه تابستانی به شمار می رود. اما سوالی که برای خیلی از خانم ها پیش می آید این است که آیا لینن همان لنین است یا دو پارچه متفاوت هستند؟

امروزه مانتو لینن به یک محصول خاص پسند تبدیل شده است و در مدل های مختلفی تولید می شود. با توجه به محبوبیت بالای این نوع مانتو و سوالات مکرر شما عزیزان راجع به آن در این پست قصد داریم به بررسی پارچه مانتویی لینن و مقایسه آن با لنین بپردازیم.

 

تفاوت پارچه مانتویی تابستونی لینن با لینن

خیلی از افراد نمی دانند که تفاوت پارچه لینن “Linen Fabric” با پارچه لنین “Lenin Fabric” در چیست. همین عدم آگاهی باعث می شود در هنگام خرید مانتو تابستانه خود دچار سردرگمی شوند. ابتدا باید بگوییم که پارچه مانتویی به اسم ” لنین” در حال حاضر وجود ندارد و تاکنون تولید نشده است!

” لنین” یا ” لن-این” تنها نام رهبر انقلاب روسیه در اوایل قرن بیستم می باشد و ارتباطی به استایل و پارچه مانتویی ندارد. در واقع باید بگوییم افراد به اشتباه به جای ” لینن” آن را لنین تلفظ می کنند. در دو دکمه لینن و لنین به دلیل تشابه آوایی که دارند اغلب دو حرف ” ی” و ” ن” جا به جا می شوند.

به عبارت دیگر، شکل صحیح این نوع پارچه مانتویی ” لینن” می باشد. در ادامه می خواهیم به تاریخچه این نوع پارچه مانتویی و ویژگی های ان بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این بخش با ما همراه شوید تا با این نوع پارچه بیشتر آشنا شوید.

 

مانتو لینن نچرال

مانتو لینن نچرال

لینن به چه معناست؟

واژه لینن ” Linen” در لغت به معنای پارچه ای مستحکم، خنک و درخشان گفته می شود که از الیاف کتان ساخته شده است. کلمه لنین یک کلمه ژرمنی غربی است. همچنین در لاتین به گیاه کتان، لینن گفته می شود. در یونان باستان نیز به کتان ” lin” گفته می شد. در واقع می توان  نتیجه گرفت که ریشه این کلمه از یونان باستان نشات می گیرد و از زمان قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. به طوری که لینن از لین + ین مشتق شده است. لین به معنای کتان و ین به معنای ساخته شدن از الیاف است.

 

تاریخچه پارچه مانتویی لینن

 

پارچه لینن جزو اولین پارچه هایی است که توسط بشر مورد استفاده قرار می گرفته است. لینن دارای فرهنگی غنی است و از قدیمی ترین پارچه های میراثی به شمار می رود. این پارچه از گیاهی به اسم کتان با نام علمی ” Linum usitatissimum” که در زبان انگلیسی به این گیاه فلاکس ” Flax” نیز گفته می شود تولید می شود. این گیاه اولین بار در هلال حاصلخیز، نام بخش تاریخی از خاورمیانه و دربرگیرنده بخش‌های خاوری دریای مدیترانه، میانرودان و مصر باستان می‌باشد پرورش داده شده است.

تصور می شود که پارچه لینن اولین بار حدود 10 هزار سال پیش در مصر باستان تولید شده است. البته شوهدی نیز در غارهای ماقبل تاریخ در گرجستان یافت شده که نشان می دهد حدود 36 هزار سال پیش به عنوان پوشاک مورد استفاده قرار می گرفته است.

بیشتر بخوانید  بررسی مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی: طراحی و استفاده از مواد مناسب برای فصل گرما

با این حال تعیین تاریخ یا قدمت فسیل های مربوط به پارچه لینن از طریق کربن سنجی ثابت کرده که قدمت آن به 8000 سال قبل از میلاد برمی گردد. به دلیل توانایی خنک سازی و تنفس پذیری این نوع پارچه در هوای گرم تابستان پارچه بسیار باارزشی بوده است.

لینن، پارچه ای با رنگ طبیعی محسوب می شود که از 43% ویسکوز، 22% پنبه و 35% کتان تشکیل شده است.  البته این الیاف سلولزی کتانی در داخل ساقه های گیاه کتان رشد می کنند. از آنجایی که گیاه کتان یک گیاه یکساله است که حتی در محیط های کم آب نیز رشد خوبی خواهد داشت برای کشاورزان مصری انتخاب ایده آلی بود. گرچه پارچه لینن مصر باستان قابل مقایسه با پارچه لینن امروزی نیست اما در گذشته از این پارچه نه تنها برای پوشاک بلکه برای دکوراسیون منزل و همچنین مومیایی مردگان نیز استفاده می کردند.

 

ویژگی های پارچه مانتویی لینن | تفاوت پارچه لینن با لنین | گالری مانتو میرداماد

مانتو لینن آستین گلدوزی

ویژگی های پارچه مانتویی لینن

همانطور که کمی قبلتر گفتیم، پارچه لینن از قدیم الایام مورد استقبال خانم ها و آقایان قرار داشته است. این محبوبیت را مدیون ویژگی های مثبت خود است که در کمتر پارچه ای می توان تمام آنها را یافت. در ادامه به بعضی از مهمترین ویژگی های مثبت پارچه لینن اشاره شده است:

 

سبک بودن

راحتی و سبکی این پارچه و تراکم کم از جمله ویژگی هایی است که باعث می شود هنگام پوشیدن مانتو لینن احساس راحتی داشته باشید و بتوانید ساعت ها آن را بپوشید.

 

اتوکشی راحت

گرچه مانتو لینن زود چروک می شود اما از طرف دیگر به سرعت می توان آن را با اتوکشی صاف کرد و چین و چروک هایش را از بین برد.

 

جذب رطوبت

لینن جذب رطوبت بالایی دارد به طوری که 20 درصد از وزن خود رطوبت جذب می کند. همچنین خشک شوندگی سریعی دارد. به طوری که پس از جذب رطوبت آن را به سرعت به هوا داده و خشک باقی می ماند.

 

ضد حساسیت و ضد باکتری بودن

لینن یکی از پارچه های بسیار خوب موجود در بازار است که به عنوان یک پارچه ضد باکتری و ضد حساسیت شناخته می شود. این ویژگی باعث شده خانم ها عاشق این جنس مانتو شوند و نگرانی بابت تعریق در تابستان و ایجاد حساسیت پوستی و خارش نداشته باشند.

 

خنکی و تنفس پذیری بالا

مهمترین ویژگی پارچه مانتویی لینن، خنکی و تنفس پذیری بالای آن می باشد. این ویژگی باعث می شود در هوای گرم تابستان کمتر عرق کنید. همچنین از عرق سوز شدن بدن نیز جلوگیری می کند. به دلیل خنکی می توان در کل فصل بهار و تابستان این جنس مانتو را پوشید.

 

دارای الیاف طبیعی

مانتو لینن به دلیل داشتن الیاف طبیعی ” کتان” ضمن حفاظت محیط زیست ، باعث می شود احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید. لینن با الیاف طبیعی خود نسبت به منسوجات مصنوعی کمتر باعث تخریب محیط زیست می شود. به عبارتی، زیست تخریب پذیر است و بعد از گذشت چند سال تجزیه می شود و تهدیدی برای زندگی انسان یا محیط زیست به شمار نمی رود.

بیشتر بخوانید  سایز 38 مانتو چقدر است ؟

 

ویژگی های پارچه مانتویی لینن | تفاوت پارچه لینن با لنین | گالری مانتو میرداماد

مدل مانتو لینن بهاره

بافت

پارچه مانتویی لینن از نظر بافت به چهار دسته ساده، شل بافت، پوششی، داماسک  و ترکیبی تقسیم می شود. در ادامه در رابطه با هر کدام از بافت ها توضیح داده شده است:

پارچه لینن داماسک

داماسک یا دمشقی به پارچه لینن گلدار گفته می شود. این مدل پارچه به دلیل ضخیم و مواج بودن برای رومیزی و رومبلی استفاده می شود. نام دیگر آن، پارچه لینن دمشقی است که شباهت زیادی به حریر گلدار دارد. پارچه لینن داماسک ترکیبی از پارچه لینن ساده و ساتن است که با استفاده از دستگاه بافندگی ژاکارد بافته می شود. طرح آن معمولا برجسته و تک رنگ است. البته پارچه لینن داماسک نیز انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن، پارچه لینن ونیزی است که بافتی بسیار ظریف دارد و دارای نقوش گل بزرگ و برجسته است.

 

پارچه لینن ساده

متداول ترین نوع لینن، پارچه لینن ساده است. این مدل پارچه معمولا به عنوان حوله آشپزخانه  ( حوله ظرفشویی)، حوله پاک کردن شیشه و حوله خشک کردن دست مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه لینن ساده دارای طرح چهارخانه یا راه راه قرمز، آبی یا هر دو می باشد که پس زمینه آنها نیز سفید است. به دلیل بافت شل و قدرت جذب بالایی که دارد بیشتر برای اهداف تمیزکاری استفاده می شود اما دوام کمتری نسبت به سایر مدل های لینن دارد.

از معروف ترین مدل پارچه لینن ساده می توان به لینن هلندی اشاره کرد که به دلیل نورگیری بالا از آن به عنوان پرده استفاده می شود و از مرغوب ترین و نازک ترین مدل لینن است. لینن قصابی نیز یکی دیگر از پارچه های لینن ساده است. همانطور که از نامش مشخص است معمولا از آن برای پیش بند استفاده می شود.

 

پارچه لینن پوششی

لینن پوششی یک پارچه بسیار دوست داشتنی است که از آن برای کت و شلوار، مانتو، پیراهن و سایر لباس های کتانی استفاده می شود. بعلاوه، بافتی نرم و سطح ریزی دارد. همچنین نسبت به سایر پارچه های لینن از تراکم نخ بیشتری برخوردار می باشد.

 

پارچه لینن شل بافت

این مدل لینن قابلیت جذب بسیار بالایی دارد و از ان معمولا برای حوله های بهداشتی و پوشک و حوله حمام استفاده می شود.

 

پارچه لینن ترکیبی

در لینن های ترکیبی پارچه لینن با سایر پارچه ها مثل پارچه ابریشمی و پارچه پشمی ترکیب می شود. معمولا مانتوها، کت، پیراهن و سایر پوشاک های موجود در بازار که از جنس لینن هستند ترکیبی از لینن و سایر پارچه ها می باشند. این ویژگی باعث می شود تا پارچه مانتویی با دوام تر، خوش دوخت و لطیف شود.

به عنوان مثال، مانتو ترکیبی لینن و ابریشم بسیار لطیف و براق است و ماندگاری بالایی نیز دارد.

 

لنین ژاکارد

یکی از جذاب ترین مدل مانتوهای لنین، مانتو لنین ژاکارد است که ترکیبی از لنین و پنبه می باشد. به دلیل تنفس پذیری و خنکی بالای این مدل مانتو از تعریق بدن جلوگیری می کند. همچنین پارچه ای سبک و خنک دارد  آن را می توان در تمام فصول گرم سال پوشید. بعلاوه، رنگ آن نیز ثابت است و کاملا طبیعی است.

بیشتر بخوانید  انواع پارچه های پاییزی برای مانتو

 

 

روش نگهداری

اگر مانتویی با پارچه لینن دارید و می خواهید ماندگاری بالایی داشته باشد باید به دقت از آن مراقبت کنید.

پارچه لینن از آن دسته پارچه هایی است که چروک پذیری بالایی دارد. چنانچه نمی خواهید مانتو شما زیاد چروک شود به سراغ مانتوهای لینن ترکیبی مثل مانتو لینن ژاکارد یا مانتو لینن ابریشمی بروید. زیرا مانتوهای لینن ترکیبی کمتر چروک می شوند.

قبل از پوشیدن منتو لینن آن را اتو بزنید و دقت نمایید که خوب خشک شده باشد. زیرا مرطوب بودن پارچه مانتویی باعث چروک شدن آن می شود.

در صورت مشاهده هرگونه لک آن قسمت را با لکه پاک کن، سرکه یا جوش شیرین تمیز کنید. با اینکه می توان هم بصورت دستی و هم در ماشین لباسشویی شست اما قسمت لکه ها بهتر است ابتدا با دست پاک شود.

مانتو لنین به دلیل داشتن الیاف طبیعی باید ب درجه متوسط شسته شود. بعلاوه، هنگام شستشو باید دقت نمایید که رنگ از هم تفکیک شده باشند. تا حد امکان از شوینده های ملایم استفاده کنید زیرا شوینده های قوی می تواند به بافت مانتو شما آسیب برساند و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد.

چنانچه مانتوهای لنین به صورت مدار آویزان شوند چروک آنها راحت تر و سریع تر باز می شود.

با توجه به طبیعی بودن الیافش امکان آبرفت وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود مانتویی را انتخاب کنید که یک تا 2 سایز بزرگتر از سایز واقعی شما باشد.

نکات خرید مانتو لینن

مانتوهای لنین از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار می باشد و جزو پرکاربردترین مانتوهای بهاره و تابستانی به شمار می روند. سبکی، لطافت، خنکی و تنفس پذیری بالا از مهمترین ویژگی های این مدل مانتو می باشد.

برای خرید مانتو لینن به سراغ رنگ های شاد بهاره و تابستانی بروید. این مدل مانتو نه تنها خنک است بلکه می توان آن را در انواع جشن ها و مراسمات نیز پوشید.

نکته دیگر اینکه اگر قد کوتاهی دارید دنبال مانتو لنین جلو باز یا کوتاه بگردید. زیرا یک مانتو لینن بلند شما را قدکوتاه تر نشان می دهد و بیشتر برای خانم های قد بلند مناسب است.

مهمترین نکته ای که هنگام خرید مانتو با پارچه لنین باید در نظر داشته باشید خرید از فروشگاه های معتبر و همچنین توجه به سایز مناسب اندام خود می باشد. چنانچه قصد خرید مانتو لنین را دارید پیشنهاد می کنیم از بخش مانتو فصل تابستان در گالری مانتو میرداماد دیدن نمایید. در این بخش می توانید انواع مانتو لنین با رنگ بندی های مختلف را سفارش دهید.

 

جمع بندی

به طور کلی پارچه لینن از آن دسته پارچه های پرطرفداری است که از ان می توان نه تنها برای مانتو مجلسی بلکه برای مانتو اداری و حتی مانتو روزمره و بیرونی نیز استفاده کرد. همچین، جنس بسیار مرغوب و با کیفیتی دارد. میتواند انتخاب ایده عالی برای مانتو بهاره و مانتو تابستانی باشد.از آنجایی که پارچه لینن ضخامت های مختلفی دارد پیشنهاد می شود قبل از خرید مانتو به تابستانه یا بهاره بودن آن دقت نمایید.

 

 

 

 

 

 

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */