چه مقدار پارچه برای مانتو عبایی لازم است؟

پارچه مانتو عبایی

پارچه مانتو عبایی محبوب ترین پارچه مانتویی در کشورهای اسلامی است که نه تنها در ایران و کشورهای عربی بلکه در بین مسلمانان کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. گرچه مانتو عبایی بعنوان مدل مانتو عربی شناخته می شود اما بسیاری از بانوان کشورهای مختلف جهان از این مدل مانتو برای شرکت در مجالس رسمی و نیمه رسمی خود استفاده کنند. راحتی و پوشیدگی مانتو عبایی باعث شده تا نه تنها بانوان مسلمان بلکه بانوان سایر ادیان نیز علاقه زیادی به این مدل مانتو داشته باشند. در حال حاضر برندهای معروف دنیا این مدل مانتو را بعنوان جدیدترین ترند لباس زنانه ارائه می دهند.

اگر شما هم به این مدل مانتو علاقه دارید دو راه پیش رو دارید که عبارتند از خرید پارچه مانتو عبایی و دوخت آن یا خرید مانتو عبایی آماده.

 

چه مقدار پارچه برای مانتو عبایی لازم است؟ | گالری مانتو میرداماد

امروزه مانتوهای عبایی در طرح ها و الگوهای مختلفی تولید می شوند که کاملا آنها را با عبای عربی متفاوت می سازد. اگر قصد خرید مانتو عبایی را دارید می توانید از بخش مانتو گالری میرداماد انواع مانتو عبایی در طرح ها و رنگ های مختلف و مناسب برای فصول مختلف سال را مشاهده نمایید.

چنانچه به دوخت مانتو عبایی علاقه مندید و میخواهید خودتان آن را بدوزید در ادامه نکاتی را در رابطه با مقدار پارچه لازم برای مانتو عبایی و همچنین نکاتی را که در هنگام خرید پارچه مانتو عبایی لازم است به آنها توجه کنید را ارائه دادیم که دانستن آنها کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

پارچه مانتو عبایی چه جنسی است؟

قبل از اینکه به متراژ پارچه مانتو عبایی بپردازیم لازم است ابتدا مشخص کنیم که چه پارچه ای را قرار است خریداری نماییم. همانطور که پارچه های مانتویی انواع و اقسام مختلفی دارند برای دوخت مانتو عبایی نیز از پارچه های مختلفی استفاده می شود. از جمله متداول ترین پارچه های مانتو عبایی عبارتند از:

بیشتر بخوانید  چرا خرید مانتو اینترنتی ارزان انتخاب مناسبی برای مدیریت هزینه ها است؟

پارچه نخی

این نوع پارچه ای خنک برای دوخت عبای تابستانی بکار می رود.

پارچه ریون

ریون نیز همانند پارچه نخی مناسب فصول گرم سال مثل فصل بهار و تابستان می باشد. اگر قصد دوخت عبای بهاری یا عبای تابستانی را دارید می توانید این نوع پارچه را خریداری نمایید

پارچه عبایی ساتن

این جنس پارچه مخصوص دوخت عبای بهاری و عبای مجلسی است. پارچه ای براق و لاکچری که اغلب برای دوخت عبای مجلسی بکار می رود.

پارچه عبایی فوتر

فوتر پارچه ای پرطرفدار و زمستانی است که برای دوخت عبای پاییزی و عبای زمستانی مورد استفاده قرار می گیرد. فوتر نوعی پارچه پشمی است که از لطافت و مرغوبیت خوبی برخوردار می باشد.

پلی آستر

این نوع پارچه همانند پارچه فاستونی یک پارچه گرم و زمستانی است که برای دوخت انواع مانتو و بارانی به ویژه عبای زمستانی مورد استفاده قرار میگیرد.

پارچه فاستونی

از این نوع پارچه در دوخت انواع مانتو و کت استفاده می شود. پارچه های فاستونی از قدیمی ترین و محبوب ترین پارچه های مانتویی هستند که در دوخت مانتو عبایی بهاری و تابستانی مورد استفاده قرار می گیرند.

چه مقدار پارچه برای مانتو عبایی لازم است؟ | گالری مانتو میرداماد

مانتو عبایی بهاره

متراژ پارچه مانتو عبایی چقدر باید باشد؟

برای خرید پارچه مانتویی ابتدا باید قد مانتو خود را اندازه بگیرید. برای انجام این کار یک متر نواری خیاطی را روی سرشانه گذاشته و تا قسمتی که می خواهید بلندی مانتو شما باشد امتداد دهید. بعنوان مثال اگر می خواهید بلندی مانتو شما تا مچ پایتان باشد از قسمت سرشانه تا مچ پا را اندازه بگیرید. برای اندازه گیری صاف بایستید و از فرد دیگری بخواهید تا از قسمت سرشانه تا قد دلخواه مانتو شما را اندازه بگیرد.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب استفاده از پارچه نخی در مدل مانتوهای تابستانی

سپس اندازه بدست آمده را با 10 الی 15 سانتی متر جمع کنید. مجموع آنها قد مانتو شما خواهد بود. بعنوان مثال، اگر بلندی مانتو از سرشانه تا زیر زانو 120 بود 120+ 15=135 خواهد شد. در این حالت عرض پارچه 150 و قد مانتو یا طول پارچه 135 خواهد بود. سپس ان را در 2 ضرب نمایید. در نتیجه برای دوخت این مانتو به 270 سانتی متر پارچه مانتویی نیاز خواهید داشت. دقت کنید که هنگام اندازه گیری قد مانتو نباید تا روی زمین باشد. برای مانتو عبایی بلند باید 15 سانتی متر با زمین فاصله داشته باشد.

 

نکات مهم برای محاسبه متراژ پارچه مانتو عبایی

دوخت مانتو عبایی خیلی ساده است و براحتی می توانید آن را بدوزید. پارچه های مانتویی کرپ، حریر و ساتن از جمله پارچه های مانتویی مجلسی هستند که می توانید با آنها یک مانتو عبایی مجلسی شیک بدوزید. عرض پارچه های مانتویی معمولا 150 سانتی است اما گاهی برخی از این پارچه ها با عرض 140 سانتی هم در بازار بفروش می رسند. بنابراین قبل از خرید پارچه مانتو عبایی باید به عرض پارچه دقت کنید.

متراژ اندازه گیری شده در آموزش فوق برای زمانی است که شما بخواهید تنها از یک پارچه برای پشت و روی مانتو عبایی خود استفاده نمایید. در صورتی که بخواهید برای قسمت جلو مانتو عبایی از پارچه متفاوتی نسبت به پشت مانتو استفاده نمایید در این حالت نیازی نیست که پس از جمع کردن قد مانتو با 15 آن را در 2 ضرب نمایید.

به عنوان مثال، ممکن است جنس پارچه مانتو عبایی شما ساتن ابریشم باشد اما بخواهید برای قسمت جلو مانتو از پارچه طرح دار دیگری استفاده نمایید. در این حالت قد مانتو را یکبار با استفاده از فرمول زیر اندازه بگیرید:

بیشتر بخوانید  استایل خیابانی زنانه مخصوص فصل زمستان

(بلندی مانتو از سرشانه تا نقطه دلخواه + 15 سانتی متر) * 2 = قد مانتو برای پارچه ساتن

سپس برای پارچه طرح دار جلوی مانتو از فرمول زیر استفاده نمایید :

بلندی مانتو از سرشانه تا نقطه دلخواه + 15 سانتی متر = قد مانتو برای پارچه طرح دار

بدین ترتیب باید 270 سانتی متر پارچه ساتن و 135 سانتی متر پارچه طرح دار خریداری نمایید.

الگوی دوخت مانتو عبایی ساده

برای دوخت مانتو عبایی پس از انتخاب نوع پارچه و محاسبه متراژ آن، پارچه دلخواه خود را خریداری نمایید. سپس با استفاده از الگوی زیر پارچه را برش بزنید. پهنای الگو به اندازه عرض پارچه شما خواهد بود که معمولا 150 سانتی متر می باشد.

پارچه مانتو عبایی

 

چه مقدار پارچه برای مانتو عبایی لازم است؟ | گالری مانتو میرداماد

در صورتی که می خواهید مانتو عبایی شما دو لایه باشد و از یک پارچه بعنوان آستر و پارچه دیگر بعنوان رویه استفاده کنید پس از محاسبه متراژ پارچه از هر کدام از پارچه های آستری و رویه به طور جداگانه و به متراژ محاسبه شده خریداری نمایید. سپس با استفاده از الگو درزها را دوخته و از قسمت سرشانه آنها را به هم وصل نمایید.

 

 

 

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */