برای مانتو کوتاه چقدر پارچه لازمه ؟

وقتی قصد دوخت مانتو کوتاه را داشته باشیم اولین چیزی که به ذهنمان می رسه اینه که برای مانتو کوتاه چقدر پارچه لازمه  ؟ جواب های مختلفی ممکنه به ذهنمون برسه یک و نیم، یک و هفتاد یا شاید دو متر! اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که برای مانتو دلخواهتان به چقدر پارچه نیاز دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تقریبا همه ما حتی یک بار هم که شده مانتویی را دیده ایم که شور و اشتیاق آنی برای داشتنش وجودمان را فرا گرفته و ایده دوختن مانتو به ذهنمان رسیده. این روزها در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام، گالری مانتو، تلگرام و … تصاویر انواع مانتوهای کوتاه مثل مدل مانتو کوتاه مجلسی، مانتو اسپرت، مانتو فصل و صدها مدل مانتو دیگر به اشتراک گذاشته می شود.

در این جور مواقع اکثر افراد شال و کلاه کرده و با ذوق و شوق فراوان به مغازه پارچه فروشی می روند. اما نمی دانند چقدر پارچه باید بخرند که برای مدل مانتو مورد نظرشان کافی باشد. به ناچار از فروشنده می خواهند به آنها کمک کند. اما واقعیت این است که خیلی از فروشنده ها هم نمی دانند که چقدر پارچه برای مشتری کافیست و حتی گاهی متراژ پارچه ای که به مشتری پیشنهاد می دهند برای مدل مانتو مورد نظر کافی نیست یا بیشتر از انچه مشتری لازم دارد خریداری می کند که هزینه اضافی است.

میزان پارچه مورد نیاز برای دوخت مانتو کوتاه

محاسبه متراژ پارچه لازم برای دوخت مانتو کوتاه اصلا کار سختی نیست اما به عوامل مختلفی بستگی داره. بعنوان مثال هر مدل مانتویی جنس پارچه، طرح و دوخت متفاوتی می تواند داشته باشد که برای محاسبه میزان پارچه مورد نیازتان باید به آنها دقت کنید.

 

برای مانتو کوتاه چقدر پارچه لازمه  ؟

قد لباس و قد آستین خود را اندازه بگیرید

قبل از اینکه دست به کار شویم و به پارچه فروشی برویم بد نیست به انواع مدل مانتو کوتاه نگاهی بیندازیم و با انواع مدل مانتو کوتاه بیشتر آشتا شویم.

بیشتر بخوانید  بررسی چند مانتو بچه گانه

برای دوخت هر مدل مانتویی ابتدا لازم است تا سایز بدن و قد آستین خود را اندازه بگیریم. خرید پارچه مانتویی باید متناسب با قد و فرم بدن باشد. در صورتی که شما فرد قد بلندی باشید مطمئنا به پارچه بیشتری نسبت به یک فرد قد کوتاه نیاز دارید. خانم های درشت اندام هم نسبت به خانم هایی که لاغر هستند میزان پارچه بیشتری نیاز دارند در غیر این صورت برایشان تنگ خواهد بود. بنابراین نمی توان برای تمام افراد گفت که یک و نیم متر پارچه برای دوخت مانتو کوتاه شما کافیست!

اندازه گیری سایزتان مهمترین بخش خرید پارچه مانتویی است. شما می توانید به کمک راهنمای انتخاب سایز مانتو گالری میرداماد به راحتی سایز خود را اندازه بگیرید. دوخت هر نوع مانتو از اصول خاصی دارد و نیازمند میزان پارچه مشخص و دقت اندازه گیری بالایی است که در نهایت باعث می شود یک مانتو شیک و جذاب داشته باشیم.

پس از اندازه گیری سایز اندام خود لازم است تا قد لباس را اندازه بگیرید. قد لباس در واقع همان بلندی مانتو شماست. شاید دوست داشته باشید مانتوی کوتاه شما تا سر زانو یا خیلی کوتاه تر از آن باشد. برای اندازه گیری قد لباستان لازم است تا متر را بر روی سرشانه خود قرار دهید. سپس از جلوی بدن از روی سینه متر را تا نقطه ای که می خواهید بلندی مانتوتان باشد امتداد دهید. بهتر است برای انجام اینکار در کنار دیوار صاف بایستید و از فرد دیگری بخواهید قد لباستان را اندازه بگیرد.

 

 

برای دوخت مانتو کوتاه ساده چقدر پارچه بخرم ؟

مانتو مدل های بسیار متنوعی دارد. در صورتی که از الگوهای آماده مجلات لباس میخواهید برای دوخت مانتو استفاده کنید می توانید با نگاه کردن به قسمت راهنمای الگوی مورد نظر متراژ پارچه مورد نیازتان را محاسبه کنید. اکثر پارچه های مانتویی موجود در بازار عرض 150 سانتی متری دارند اما همیشه استثناهایی هم وجود دارد و عرض تمام پارچه های مانتویی یکسان نیست. به طور کلی برای دوخت یک مانتو کوتاه ساده باید ابتدا قد لباس + قد آستین + 10 سانتی متر پارچه اضافه برای قسمت یقه و سجاف لباس را محاسبه کرد و به همین اندازه پارچه سفارش داد.

بیشتر بخوانید  چگونه با خرید مانتو اینترنتی ارزان، صرفه جویی در هزینه ها انجام شود؟

 

مقدار پارچه برای دوخت مانتو کوتاه بدون آستین

اگر قصد دوخت یک مانتو کوتاه بدون آستین را دارید به اندازه قد لباس + 10 سانتی متر برای یقه و سجاف ها پارچه نیاز دارید.

 

برای مانتو پانچ چقدر پارچه لازمه ؟

برای این مدل مانتو هم لازم است قد آستین و بلندی قد مانتوتان را محاسبه کنید.

ابتدا متر را روی سرشانه تان بگذارید سپس تا نقطه ای که می خواهید بلندی مانتو پانچ شما باشه متر را امتداد دهید. به عنوان مثال اگر قد مانتوتان از سرشانه تا زانو ( بلندی مانتو) 100 سانتی متر و قد آستین   50 سانتی باشد اندازه شما 150 خواهد بود. این اندازه را برای یک مانتو گشاد و مدل پانچ باید دو برابر کنید سپس با 10 سانتی متر اضافه برای یقه جمع کنید به عبارتی به حدود 310 سانی متر پارچه نیاز خواهید داشت.

 

برای دوخت مانتو کوتاه اسپرت عروسکی چقدر پارچه بخرم ؟

میزان پارچه برای دوخت مانتو اسپرت عروسکی یا فانتزی نیز همانند مدل پانچ محاسبه می شود به عبارتی :

( قد لباس + قد آستین + 10 سانتی متر ) ضربدر 2

 

نحوه محاسبه اندازه پارچه از روی جنس و طرح

 

برای مانتو کوتاه چقدر پارچه لازمه ؟

 

یکی دیگر از مواردی در تعیین اندازه پارچه مورد نیاز لازم است به آن دقت کنید جنس و طرح پارچه مانتویی است. اصولا دوخت مانتویی با پارچه طرح دار نسبت به پارچه ساده نیازمند پارچه بیشتری است. زمانی که قد دارید یک مانتو طرح دار بدوزید لازم است تا خطوط ، هاشورها و حتی طرز قرار گیری گل های روی پارچه در تمام قسمت های مانتو با هم مطابقت داشته باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت کنید خواب پارچه است.  خواب باید در هنگام دوخت به درستی قرار بگیرد. همچنین لازم است به طرز قرارگیری حاشیه ها نیز دقت کرد. اکثر پارچه ها عرض 1.5 متر دارند اما پارچه های مانتویی طرح دار معمولا با عرضی کمتر از 1.5 متر تولید می شوند که در محاسبه مقدار متراژ پارچه خیلی مهم هستند.

بیشتر بخوانید  4 نکته مهم خرید آنلاین مانتو زنانه

فرمول هایی که در این مقاله گفته شد در کل برای محاسبه پارچه مورد نیاز برای دوخت مانتو  با پارچه های ساده کاملا مناسب هستند. در صورتی که قصد دوخت مانتو با پارچه طرح دار را دارید به میزان پارچه بیشتری نیاز خواهید داشت. برای محاسبه متراژ پارچه طرح دار با استفاده از فرمول گفته شده در این مقاله متراژ پارچه خود را مشخص کنید. سپس 25 درصد بیشتر از اندازه بدست آمده پارچه خریداری کنید تا با خیال راحت بتوانید مدل مانتو دلخواهتان را بدوزید.

محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای افراد چاق

در نظر داشته باشید در صورتی که اضافه وزن دارید و می خواهید بدانید برای مانتو کوتاه چقدر پارچه لازمه به ازای هر یک سایز اضافه وزن 10 درصد به میزان پارچه مصرفی شما اضافه می شود و نسبت به فرمول باید 10 درصد پارچه بیشتری خریداری کنید. بعنوان مثال دور باسن برای سایز استاندارد 38 برابر با 94 سانتی متر است. در صورتی که سایز باسن شما 96 سانتی متر باشد به پارچه بیشتری نسبت به فردی با سایز 38 نیاز دارید.

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */