وبلاگ

مانتوی کوتاه یا بلند مد است؟

مانتوی کوتاه یا بلند؟

عوامل زیادی هست که در موقعیت­های اجتماعی افراد تاثیر می­گذارد. طبقۀ اجتماعی، سطح تحصیلات، ثروت، روابط اجتماعی، و… در کنار این مسایل اساسی که بعضا بسیاری از آن­ها دست ما نیست و فرد در انتخاب آن­ها نقش ندارد، چگونگی و نوع لباس پوشیدن اهمیت ویژه­ای دارد. انتخاب شما مانتوی کوتاه یا بلند است؟

انسان­ها با نوع پوششی که انتخاب می­کنند به دیگران پیام می­دهند و شان و جایگاه اجتماعی خود را بیان می‌کنند. بنابراین حساسیت در انتخاب و نوع پوشش و جزئیات آن اهمیت زیادی در زندگی روزمرۀ انسان پیدا می­کند.

لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا درمورد مانتوی کوتاه یا بلند اطلاعاتی به دست بیاورید و نکاتی که درهنگام خرید باید به آن توجه کنید و به دیگران هم توصیه کنید تا درخریدشان موفق باشند.

 

مانتوی کوتاه یا بلند؟

مانتوی مناسب افراد پلاس سایز

حتما با خود حتی یکبار هم فکر کرده اید که چرا در بسیاری از مجلات مد و فشن، از مدل هایی خاص  و فاخری استفاده می کنند که اصطلاحا حتی اگر گونی بر تن کنند، باز هم جذاب و تو دل‌برو دیده می شوند! به عبارتی  اکثر سایزها به صورت نرمال مشاهده می شوند، در صورتیکه بخش عمده‌ای از افراد جامعه، در طیف های عالی قرار نمی گیرند.

اگر شما نیز چاق هستید یا به دنبال مدل مانتو برای افراد چاق می باشید، حتما به این موضوع فکر می کنید و گاها ممکن است اعتماد بنفس خود را از دست بدهید. امروزه پشت ویترین فروشگاه‌ها و روی رگال مزون های معتبر مانتو، اغلب سایزهای معمول و پرطرفدار دیده می‌شوند و گروه افراد چاق یا اصطلاحا پلاس سایز، در حاشیه قرار گرفته اند. پس افراد چاق چه مانتویی باید برتن کنند؟

یکی از مسایل مهمی که همیشه برای خانم­ها مطرح بوده است نوع پوشش آن­هاست. مانتو پوشش رایجی است که در کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی توجه بسیاری به آن شده و حسیاسیت­های زیادی نیز پیرامون کمیت و کیفیت آن وجود دارد. بخش مهمی از صنعت مد در کشور ما مربوط به طراحی مانتو است. در این مقاله می‌خواهیم به یکی از مسایل مهم مربوط به این حوزه در مورد مانتوی کوتاه یا بلند بپردازیم. مساله­ای که دغدغۀ بسیاری از خانم­های مانتو پوش است. مساله از این قرار است: آیا باید مانتو بلند پوشید، یا مانتوی کوتاه؟ کدام­یک مد است؟

تلاش می­کنیم تا توضیحاتی در این زمینه بدهیم و این مساله را از جوانب گوناگون بررسی کنیم. در واقع می‌خواهیم اطلاعاتی به مردم در این حوزه خاص بدهیم تا در خرید خودشان موفق شوند.

مانتو از کجا آمده ؟

بگذارید همین ابتدای کار گریزی بزنیم به تاریخ و ببینیم که آن­چه به عنوان مانتو می­شناسیم چیست و از کجا آمده است؟

مانتو واژه­ای فرانسوی به معنای بالاپوش گشادِ بی­آستین، شنل، پوشش، لفافه و… است. معادل فارسی آن روپوش به معنای پوشش رویین است و عموما با عنوان اونیفورم شناخته می­شود.

درباره تاریخچۀ آن باید گفت مثل خیلی چیزهای دیگر نمی­توان تاریخ مشخصی برای استفاده از مانتو و  اولین کسی که اولین مانتو را پوشید، تعیین کرد. نخستین اسنادی که در این زمینه وجود دارد مربوط به قرن­های هفده و هیجده میلادی است. امروزه مانتو پوشش خاص خانم­ها است، اما درباره این­که در طول تاریخ  آیا زنان و یا مردان اولین استفاده­کنندگان از این پوشش بوده­اند هم اطلاعی در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید  با مانتو عروسکی چه شلواری بپوشیم

مانتو از همان ابتدای موجودیت خود پوششی طبقاتی بوده و با این­که عموما توسط طبقات پایین جامعه و کارگران و خدمتکاران استفاده می­شده، انواعی گران­قیمت از آن که مورد استفادۀ اشراف بوده نیز وجود داشته است.

زادگاه مانتو کشور فرانسه است اما مثل بسیاری از ایده­ها و اختراع­ها که مرز و جغرافیا نمی­شناسد، جهانی و همه گیر شده است؛ درست مثل انقلاب فرانسه و ایده­هایش است. امروزه دوران مانتو در فرانسه به سر آمده اما در برخی از کشورها مانند کشور ما و اغلب کشورهای اسلامی پوششی محبوب و مورد استفادۀ بانوان است.

 

 

آیا مشکل کوتاهی یا بلندی مانتو است؟

مشکلی که اغلب برای بسیاری از خانم­ها پیش می­آید در این پرسش خلاصه می­شود: مانتوی کوتاه یا بلند بپوشیم؟ پاسخ این پرسش قبل از هر جا و هر چیز در دنیای مد داده می­شود. بی­دلیل نیست که مد را گاهی به طوفان تشبیه می­کنند. طی چند روز می­بینید چیزی مد می­شود و سراسر یک کشور و شاید جهان را درمی‌نوردد. کوتاه یا بلندی مانتوها نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما این همۀ ماجرا نیست. بلندی یا کوتاهی مانتویی که می­خواهید بپوشید مساله­ای مثل رنگ و یا نوع آن نیست که تابع محض مد و روز باشد. به قول حافظ هزار نکتۀ باریک­تر از مو این­جا است. چند تا از آن هزار نکته ـ جدا از سلیقۀ شخصی، مسایل اساسی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

علاوه بر قد و فرم بدن نکته دیگری که هنگام خرید مانتو مهم است چاق و یا لاغر بودن یکی دیگر از این گزینه‌ها است.

خانم های لاغر اندام بهتر است مانتوهای کوتاه را انتخاب کنند؛ زیرا مانتوهای کوتاه ان ها را پر نشان می دهد.

اگر جزء خانم های تپل هستید، به شما پیشنهاد می کنم مانتوهایی که شما را تپل تر نشان می دهد را انتخاب نکنید؛ پس بهتر است مانتوهای بلند انتخاب کنید تا شما لاغر تر دیده شوید.

 

بررسی قد افراد

شما قد بلند و هستید یا کوتاه هستید؟ یکی از نخستین عواملی که در پوشیدن مانتوی کوتاه و یا بلند نقش دارد، قد است. این مساله قبل از هر چیز با شکل و فرم بدن شما سروکار دارد که خودش عامل مهمی در کیفیت پوشش افراد است.

خیلی خلاصه قاعدۀ کار در این وضعیت به این گونه هست که خانم­های قد بلند مانتوی کوتاه نپوشند و قدکوتاه‌ها از مانتوی بلند استفاده نکنند. البته نیازی نیست که بگویم قد به خودیِ خود در خوش­تیپی شما نقش دارد. اتفاقا پوشش می­تواند با استفاده از این عامل نقش زیادی در خوش­تیپی شما بازی کند و نقص­های احتمالی را بپوشاند و یا شما را به گونه­ای جلوه دهد که بیشتر دوست دارید..

اما چرا قدبلندها بهتر است مانتوی کوتاه نپوشند؟ وقتی شما یک مانتوی بسیار کوتاه می­پوشید، باعث می­شود پاهایتان بلندتر از اندازۀ واقعی به نظر برسد. یک لحظه فردی را در این حالت تجسم بکنید. چه می­بینید؟ پس هرگز این نوع مانتوها را انتخاب نکنید.

در این حالت توصیه می­شود مانتویی بپوشید که حداقل تا روی زانوی شما را بپوشاند. برای شما انتخاب مانتوهای کمی گشاد نیز مناسب­تر است. گشادی مانتو تا حد زیادی قد بلند شما را تعدیل می­کند.

بیشتر بخوانید  10 ایده فوق‌العاده برای استایل خاص

طراحان مد توصیه می­کنند افراد  قد بلند بهتر است مانتو و شلوار هم­رنگ نپوشند. از رنگ­های روشن استفاده کنند. طرح مانتوهایشان شلوغ باشد. مانتوهای بایقۀ پهن و بزرگ هم مناسب آن­ها هست.

 

مانتو برای افراد کوتاه قد

حالا بر عکس پوشیدن مانتوهای بلند برای خانم­های قدکوتاه باعث می­شود تا کوتاه­تر از حد واقعی به نظر بیایند. این گروه بهتر است مانتوهایی بپوشند که حداکثرتا خط زیر باسن آن­ها را بپوشاند تا بلندقدتر به نظر بیایند. مدل­های مختلفی از مانتو برای این افراد وجود دارد. مانند مانتوهای مونوکروم یا هم­رنگ که تا بالای زانو، و همراه با شلوار راسته باشد. یا مانتوی جلوبستۀ دکمه­دار زیر زانو هم مناسب است.

مانتوی مدل کُتی با شلوار راسته هم مناسب است. بگذارید از مانتوی یقه آبشاری نگویم که واقعا شما را برازنده می­کند. انواع دیگری مانند مانتوی آستین ربع کمرکش و دوکی هم فوق العاده است. به طور کلی طراحان لباس به خانم­های با قد کوتاه و اندام ریز توصیه می­کنند که مانتوهای مدل فون، پیلی­دار یا چین­دار استفاده کنند. در میان انواع پارچه­های مانتو هم طرح­های راه­راه عمودی با خط­های نزدیک به هم قد را بلندتر نشان می­دهد. مانتوهای اندامی و جذب به این افراد بیشتر می­آید.

 

چاقی یا لاغری افراد

چاقی یا لاغری یکی از دغدغه­های اصلی زندگی خیلی از ما است. بعضی از ما نیز مسافر دایمی میان این دو منزل هستیم.  چه بسا افراد چاقی که دوست دارند لاغر باشند، و چه بسیار لاغرهایی که در آرزوی چاق شدن روزگار می­گذرانند. هر چند امروزه لاغری بیشتر مد است و گذشته از جنبه­های پزشکی آن نشانه­ای از سلامتی افراد هم هست. چاقی یا لاغری در پوشش افراد هم نقش دارد.

انتخاب مانتو جدا از مسالۀ سایز که موضوعی بدیهی است، یکی از فاکتورهای انتخاب مانتوی کوتاه یا بلند است. مانتوهای کوتاه یا بلند برازنده­تر کدام دسته از افراد است؟ چاق­ها یا لاغرها؟ می­خواهیم این مساله را روشن کرده و دربارۀ آن بحث کنیم.

یکی از محاسن و خوبی­هایی که لباس و نوع پوشش دارد این است که می­تواند نقص­ها و عیب و ایرادهای بدنی ما را بپوشاند و مارا زیبا و برازنده جلوه دهد. با این حساب کدام نوع از مانتوهای کوتاه یا بلند مناسب افراد چاق یا لاغر است و آیا در این زمینه قاعده و قانون خاصی وجود دارد؟

قانون کلی دربارۀ خانم­های چاق این است که از مانتوهای بلند استفاده کنند تا اندام درشت آن­ها باعث نشود که کوتاه­تر از معمول به نظر بیایند.

استفاده از این نوع مانتوها باعث می­شود تا خطوط بلند و موازی بدن آن­ها کشیده­تر جلوه کند. توصیۀ کلی طراحان لباس برای خانم­های چاق انتخاب مانتوهایی «با برش راسته با قدی تا زیر زانو و با طرح­های عمودی و ترکیب رنگ­هایی است که رنگ تیره در آن­ها غالب باشد.». خانم های با شکم بزرگ هم بهتر است مانتوهای مدل وارپ را انتخاب کنند. در این مدل یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می­شود و برجستگی­های اندامی شکم و سینه را کمتر نشان می­دهد.

 

مانتوهای wrap مناسب افراد چاق

برای اینکه این خانم ها شکم خود را پنهان کنند و شکمشان کوچک تر دیده شود بهتر است مانتوهای مدلWrap یا چپ و راست  را انتخاب کنند. چراکه این مدل مانتو باعث می شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک شود و کمر مشخص تری برای شما ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید  فروش مانتو رنگ سال برای کالکشن عید

جدا از بلند بودن مانتو، این افراد باید دنبال پارچه­هایی باشند که ایست خوبی دارند و طرح­هایشان کوچک و ساده هستند.

اما اگر شما خانم لاغراندام باشید چه نوع مانتویی باید بپوشید؟  قانون کلی این است که افراد لاغر نباید مانتوهای خیلی تنگ بپوشند. مانتوهای با طرح­های راه­راه افقی برای آن­ها مناسب­تر است. اگر رنگ مانتوی انتخابی هم روشن باشد که چه بهتر. هر چه طرح مانتوها شلوغتر باشد و دکمه­ها و تزیینات بیشتر هم داشته باشد بهتر است. دربارۀ کوتاه یا بلندی مانتو هم عمدۀ توصیه­ها این است که مانتو بلندیِ متناسبی، مثلا تا زیر زانو داشته باشد. در ادامه با گالری مانتو میرداماد همراه ما باشید تا اطلاعاتی در مورد انتخاب مانتوی کوتاه یا بلند به شما بدهیم.

 

مانتوی کوتاه یا بلند در مراسمات

مکان استفاده از مانتو

یکی دیگراز معیارهای مهم برای این­که بدانیم کجا مانتوی کوتاه بپوشیم و کجا مانتوی بلند، جایی است باید با آن مانتو برویم. پوشش در کوچه و خیابان و پارک و… مد نظر است. اگر استانداردهای معمول در آن رعایت شده باشد، محدودیت خاصی ندارد. اما شما هم می­دانید که با هر لباسی هرجا نمی­توان رفت. به ویژه در جاهای رسمی محدیدست بیشتر است. مثلا با مانتوی کوتاه به دانشگاه نمی­توان رفت و در صورت تخلف سر و کار شما به کمیتۀ انضباطی دانشجویی و تذکرات مربوطه می­افتد. مطمئنا اگر شما کارمند دولت باشید و محل کار شما دولتی باشد باز هم نمی­توانید از مانتوهای کوتاه استفاده کنید.

در کنار این موارد چیزهای دیگری هم وجود دارد، مثلا مجلسی که به آن دعوت هستید. مسلما تفاوت می­کند که شما می­خواهید به عیادت بیمار در بیمارستان بروید، یا به مراسم میهمانی رسمی، یا یک پارتی و… همۀ این عوامل در انتخاب کوتاه یا بلند بودن مانتوی شما نقش دارد.

پس درست می­گویند بعضی­ها که همه­چیز به مد نیست؛ به محیطی که می‌خواهید به ان جا بروید بستگی دارد.

 

 

سخن پایانی

خلاصه این­که پوشش و مسایل مربوط به آن نقش زیادی در زندگی اجتماعی انسان و چهره­ای که ما از خود به دیگران می­نمایانیم دارد. برای اغلب خانم­ها مانتو پوششی است که بیانگر نوع تعامل و حضور آن­ها در جامعه می­باشد. بنابراین مسایل مربوط به آن نیز اهمیت زیادی برای آن­ها دارد. پوشیدن مانتوی کوتاه یا بلند یکی از آن موارد است.

کوتاهی و بلندی مانتو جدا از این­که مد روز باشد، یا نباشد به عوامل زیادی- دیگری مانند قد، چاقی و لاغریِ فرد، مکان استفاده از مانتو و… بستگی دارد.

ممنون از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودین لطفا نظرات پیشنهادات خود را با درمیان بگذارید و می توانید از پشتیبان سایت گالری مانتو میرداماد درمورد خریدن مانتو هم کمک بخواهید و اگر مشکلی در خرید داشتید با متخصصین حرفه می توانید تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی لازم را برای شما انجام دهند واگر با بلندی مانتو‌ها روبه رو شدید می توانید مانتو خود را کوتاه نمایید.

امیدواریم با مطالعه این مطلب از گالری مانتو میرداماد اطلاعات مفیدی در مورد مانتوی کوتاه یا بلند به دست آورده باشید.

مانتو مزونی (56)

مانتو مجلسی (62)

مانتو زمستانه (349)

مانتو رسمی (21)

مانتو تابستانه (311)

مانتو پاییزه (337)

مانتو بهاره (298)

مانتو اسپورت فصلی (936)

مانتو اسپرت زمستانی (437)

مانتو اسپرت تابستانی (419)

مانتو اسپرت پاییزی (388)

مانتو اسپرت بهاری (424)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد

در گالری مانتو میرداماد می‌توانید انواع مانتوهای مد را در تمامی فصول پیدا کنید. از مانتوهای اداری برای ظاهری شیک در محیط کار استفاده کنید، به مانتوهای مجلسی برای مناسبت‌های ویژه امتیاز دهید، مانتوهای مزونی را برای دستیابی به لباسی استثنایی انتخاب کنید، مانتوهای اسپرت را برای فعالیت‌های غیررسمی و تفریحی مورد استفاده قرار دهید، و در نهایت، مانتوهای فصلی مانند بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را بر اساس فصل و شرایط آب و هوا انتخاب کنید.
 فروشگاه اینترنتی گالری مانتو میرداماد تنوع بینظیر از  تونیک مشکی، مانتو لنین، تونیک چهارخونه، عبا مجلسی، مانتو ماکسی، تونیک سنتی، مانتو مجلسی مشکی،مانتو شلوار مجلسی، سارافون خانگی، سارافون دامن، شنل و دامن، سارافون مشکی، پانچو زنانه، مانتو آنغوره، مانتو بغل دکمه، مانتو شلوار مازراتی،  شومیز سارافون، تونیک اسپرت، تونیک بافت، تونیک بلند، تونیک تابستانی، تونیک حریر، تونیک زنانه، تونیک شلوار، تونیک کوتاه، تونیک لمه، تونیک مجلسی، تونیک مخمل، تونیک نخی، سارافون بلند، سارافون حریر، سارافون زنانه، سارافون لی،مانتو اداری، مانتو اسپرت، مانتو بافت، مانتو بافت بلند، مانتو بافتنی، سارافون مانتویی، سارافون مجلسی، شنل، شنل پاییزه، عبا خلیجی، عبا عربی، مانتو آبی، مانتو آبی کاربنی، مانتو آستین پفی، مانتو آستین کلوش، مانتو آستین کیمونو، مانتو ابروبادی،  مانتو بلند، مانتو بلوچی، مانتو بهاره، مانتو پانچ، مانتو پاییزه، مانتو پاییزی، مانتو پولکی، مانتو تابستانی، مانتو جلو باز، مانتو جلو باز بلند، مانتو جلو بسته، مانتو چاک دار، مانتو چهارخونه، مانتو حریر، مانتو خردلی، مانتو خفاشی، مانتو دامن، مانتو دامنی، مانتو دکمه دار، مانتو دو تیکه، مانتو راه راه، مانتو رسمی، مانتو ریون، مانتو زمستانی، مانتو ژاکارد، مانتو ساحلی، مانتو سارافونی، مانتو سایز بزرگ، مانتو سبز،مانتو مشکی، مانتو میکرو، مانتو نخی، مانتو هنری، مانتو هودی، مانتو سرخابی، مانتو سنتی، مانتو سه تیکه، مانتو سوییت، مانتو شانتون، مانتو شلوار اداری، مانتو شنل دار، مانتو شنلی، مانتو شومیز، مانتو شیشه ای، مانتو عبایی، مانتو عروسکی، مانتو عقد، مانتو کتان، مانتو کتی، مانتو کرپ، مانتو کلوش، مانتو کنفی، مانتو کوتاه، مانتو کیمونو، مانتو گشاد، مانتو گلدار، مانتو گیپور، مانتو لش، مانتو لمه، مانتو لی، مانتو مجلسی، مانتو مخمل، مانتو مخمل کبریتی،  مانتو ورزشی، مانتو یاخما، مانتو یقه آرشال را دارا میباشد و تجربه خرید آنلاین مانتو را برای شما مهیا میکند.
 

مانتو اداری:

مانتوهای اداری، با طراحی‌های حرفه‌ای و مناسب برای محیط کار، شما را در هنگام ارائه ظاهری شیک و حرفه‌ای همراهی می‌کنند. این مانتوها با انتخاب مواد باکیفیت و جزئیات ظریف، ظاهری متمایز و الگویی رسمی را به شما می‌بخشند. در بخش خرید اینترنتی مانتو اداری میتواتنید تنوعی بی نشظیر از انواع مانتو شلوار اداری را ببینید.
 

مانتو مجلسی:

مانتوهای مجلسی، با طراحی‌ها و جزئیاتی شیک و منحصربه‌فرد، ایده‌آل برای مناسبت‌های ویژه و مهم می‌باشند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های لوکس و طرح‌های برجسته، شما را به یک ظاهر براق و دلربا تبدیل می‌کنند. در دسته مانتو ها مجلسی گالری مانتو میرداماد بهترین قیمت مانتو های مجلسی را مشاهده خواهید کرد.
 

مانتو مزونی:

مانتوهای مزونی، با طراحی‌ها و الگوهای خاص و منحصربه‌فرد، به شما فرصت می‌دهند تا به یک لباس استثنایی دست یابید. این مانتوها با استفاده از جزئیات دقیق، دوخت هنری و استفاده از مواد باکیفیت، ظاهری بی‌نظیر و خیره‌کننده به شما می‌بخشند.
 

مانتو اسپرت:

مانتوهای اسپرت، با طراحی‌های راحت و غیررسمی، برای فعالیت‌های روزمره و فرصت‌های تفریحی مناسب هستند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌ها و الگوهای متنوع، به شما امکان می‌دهند به طور هماهنگ و شیک در زمان‌های غیررسمی به نظر برسید.
 

مانتو بهاره:

مانتوهای بهاره، با الگوها و طرح‌هایی روشن و معتدل، شما را در طول فصل بهار همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های تازه و مواد مناسب فصل، ظاهری تازه و پویا به شما می‌بخشند.
 

مانتو تابستانه:

مانتوهای تابستانه، با طراحی‌ها و جزئیاتی خنک و مناسب برای آب و هوای گرم، شما را در فصل تابستان همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های نازک و الگوهای منعطف، ظاهری خنک و راحت به شما می‌بخشند.
 

مانتو پاییزه:

مانتوهایپاییزه، با الگوها و طرح‌هایی گرم و ملایم، شما را در فصل پاییز همراهی می‌کنند. این مانتوها با استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی و مواد بافته‌ای نرم و گرم، ظاهری زیبا و آرامش‌بخش به شما می‌بخشند.
 

مانتو زمستانه:

مانتوهای زمستانه، با طرح‌ها و جزئیاتی گرم و پوشاننده، شما را در فصل سرد زمستان حفظ می‌کنند. این مانتوها با استفاده از پارچه‌های ضخیم و الگوهای بزرگ، ظاهری دلپذیر و محافظت کننده به شما می‌بخشند.
 
 

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 700 هزار تومان

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید بالای 4 میلیون تومان گیفت کارت 200 هزار تومانی
خرید بالای 6 میلیون تومان گیفت کارت 400 هزار تومانی
خرید بالای 8 میلیون تومان گیفت کارت 800 هزار تومانی
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
/* ]]> */