آموزش

چگونه مانتو کیمونو را تنگ کنیم؟

چگونه مانتو کیمونو را تنگ کنیم؟ | گالری مانتو میرداماد

تنگ کردن مانتو کیمونو چطور انجام می شود؟ ممکن است شما مانتو کیمونو خوشرنگی را به تازگی خریده باشید اما به دلیل رژیم و کاهش وزن برایتان خیلی گشاد شده باشد. در این حالت باید چکار کنید؟ بسیاری از خانم ها پس از کاهش وزن و رژیم لاغری با این مشکل مواجه می شوند. شاید با خود فکر کنید که این مشکل هیچ راه حلی ندارد و باید دیگر دور مانتو دلخواه خود را خط بکشید. اما این مشکل راه حل دارد تنها چیزی که نیاز دارید یک متر خیاطی، اتو و کمی مهارت کار با چرخ خیاطی است.

در ادامه قبل از اینکه در مورد روش تنگ کردن مانتو کیمونو صحبت کنیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که مانتو کیمونو چیست و با مدل آن بیشتر آشنا شویم.

چگونه مانتو کیمونو را تنگ کنیم؟ | گالری مانتو میرداماد

مانتو کیمونو مدل میکرو

مانتو کیمونو چه نوع مانتویی است؟

مدل مانتو کیمونو الهام گرفته از مدل لباس کیمونو است که یک نوع لباس سنتی اصیل  ژاپنی می باشد و در ژاپن هم به عنوان لباس روزمره و هم بعنوان لباس مجلسی مخصوص مراسم چای و عروسی پوشیده می شود. در ایران نیز مدل مانتو کیمونو به عنوان یک مانتو گشاد و راحت از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. مانتو کیمونو یک مانتو همه فن حریف است. مدل مانتو کیمونو به گشادی و آستین بلندش معروف است و از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار می باشد.به عنوان مثال، مانتو کیمونو مدل سرخ پستی، مانتو کیمونو لنین ترک،   بر حسب جنس و طرح پارچه می توان از آن هم به عنوان یک مانتو اسپرت و هم مانتو مجلسی استفاده کرد.

چگونه مانتو کیمونو را تنگ کنیم؟ | گالری مانتو میرداماد

مانتو کیمونو مدل سرخ پوستی

راهنمای کامل تنگ کردن مانتو کیمونو

گرچه مانتو کیمونو تابستانه یا مانتو کیمونو پاییزه از آن دسته مانتوهایی است که به گشادی و راحتی معروف است اما ممکن است گاهی به دلیل تغییر سایز این مدل مانتو خیلی برایمان گشاد شود و به عبارتی سایز ما نباشد. اگر با چنین مشکلی مواجه شده اید و نمی دانید چکار کنید جای نگرانی نیست. تنها با یادگیری چند ترفند ساده می توانید مانتو کیمونو خود را تنگ تر کنید و از پوشیدن مجدد آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید  تاثیر مانتو بهاره بر روحیه و اعتماد به نفس زنان

تنگ کردن مانتو کیمونو از پهلو

رایج ترین روش برای تنگ کردن مانتو کیمونو از پهلوها انجام می شود. در واقع باید عرض مانتو خود را تنگ تر کنید. برای انجام این کار ابتدا باید مانتو خود را برعکس کنید و از سمتی که دوخت و دوز انجام شده به اندازه ای که می خواهید تنگ تر شود را هم برای قد آستین و هم قد مانتو علامت بزنید. این کار باید کاملا با دقت انجام شود. سپس قبل از اینکه بخواهید مقدارهای اضافی را با قیچی بچینید با چرخ خیاطی روی قسمت های علامت زده شده را بدوزید.

اگر نمیدانید باید چقدر مانتو کیمونو خود را تنگ تر کنید مانتو کیمونو دیگری که کاملا اندازه شماست را همانند مانتو فعلی برعکس کنید سپس همانند الگو روی مانتو خود بگذارید. قسمت سرشانه مانتو کیمونو جدید و مانتویی که میخواهید آن را تنگ تر کنید باید کاملا روی هم قرار داشته باشند. سپس با سوزن ته گرد هر دو مانتو را در جای خود ثابت کنید. در مرحله بعد قسمت های اضافی را علامت بزنید و روی آنها را با چرخ بدوزید. باید دقت کنید که قسمت سرشانه و یقه هر دو مانتو کاملا در یک راستان قرار داشته باشند و به عبارتی فیکس هم باشند.

چگونه مانتو کیمونو را تنگ کنیم؟ | گالری مانتو میرداماد

مانتو کیمونو لنین ترک

تنگ کردن کمر مانتو کیمونو با جایجایی دکمه

اگر مانتو شما آستین کیمونو جلو دکمه دار است می توانید بدون برش زدن مانتو یا حتی ساسون و سجاف آن را تنگ کنید. برای انجام این کار کافیست جای دکمه های مانتو خود را تغییر دهید. با اینکار یک تا دو سایز می توان مانتو را تنگ تر کرد. البته این تنها برای زمانی کاربرد دارد که روی فرم یقه مانتو تاثیری نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  5 راز مهم شیک پوشی بانوان

 

تنگ کردن یقه مانتو کیمونو

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها با آن مواجه می شوند نحوه تنگ کردن یقه مانتو کیمونو می باشد. گاهی اوقات ممکن است خرید اینترنتی مانتو کیمونو انجام دهید اما پس از خرید متوجه شوید که قسمت یقه مانتو گشاد است. اگر گشادی یقه مانتو شما خیلی کم است مثلا در حد یک یا دو سانت می توانید از روشی که در ادامه گفته می شود استفاده کنید. اما در صورتی که مانتو سایز شما نیست و خیلی گشاد است و خودتان هم خیاط نیستید بهتر است این کار را به یک خیاط ماهر بسپارید.

 

مراحل تنگ کردن یقه مانتو کیمونو

همانطور که قبلتر گفته شد مانتو کیمونو مدل های مختلفی دارد. این روش مخصوص مانتو کیمونو جلو بسته است و برای مانتو کیمونو جلو باز مناسب نمی باشد.

برای انجام این کار اولین کاری که باید انجام دهید این است که آستین های مانتو خود را از قسمت حلقه آستین جدا کنید. در مرحله بعد از قسمت سرشانه مشخص کنید که چه مقدار از یقه برایتان گشاد است و آن را علامت گذاری کنید. سپس به موازات سرشانه به اندازه ای که گشاد است را بچینید. این کار باید کاملا با دقت انجام شود. سپس پارچه ای که از قسمت یقه لباس چیده اید را کنار بگذارید.

در مرحله بعد باید حلقه آستین را گشادتر کنید. به دلیل اینکه یقه را می خواهید تنگ کنید اگر حلقه آستین گشادتر نشود قسمت سینه مانتو برایتان خیلی تنگ خواهد شد.

مقدار پارچه ای که در مرحله قبل از یقه چیده بودید را برداشته و به قسمت حلقه آستین وصل کنید و بدوزید. قسمت یقه ای که برش زده بودید هم از قسمت سرشانه تا پایین یقه با چرخ خیاطی باید دوخته شود.

بیشتر بخوانید  استایل اولد مانی زنانه چیست؟

همیشه لازم نیس یقه مانتو کیمونو را تنگ کنید. تنها در صورتی باید آن را تنگ کنید که قسمت یقه برایتان گشاد باشد. اگر تنها کمر مانتو گشاد است لزومی ندارد که قسمت یقه را هم تنگ کنید.

سخن پایانی

در این آموزش چند روش آسان و راحت را به شما معرفی کردیم که بتوانید به سرعت و بدون مهارت خاصی مانتو کیمونو خود را تنگ تر کنید. اگر ترجیح می دهید به جای تنگ کردن مانتو کیمونو خود یک مانتو کیمونو جدید خریداری نمایید می توانید از قسمت محصولات گالری میرداماد انواع مدل مانتو کیمونو، مانتو فصل، مانتوهای مجلسی و … را مشاهده کنید. تمامی مانتوهای موجود در گالری مانتو میرداماد دارای سایزبندی استاندارد هستند و در رنگ بندی های مختلفی ارائه می شوند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *